fredag den 21. december 2012

Tunika KARLA .........

er spændende at strikke, man bestemmer jo selv farveskift. Den strikkes oppefra og ned, og jeg er nået dertil, hvor ærmerne er strikket, de skal nu sættes på en tråd.
Der er slået op med bomuldsgarn, som skal fjernes maskerne sættes på rundpind og halskanten skal strikkes, det er vist meningen, iflg. opskrift, at det hører monteringen til, men jeg tror at jeg vil gøre det på nuværende tidspunkt?
Forkølelse er ankommet til matriklen, så øv, øv senere på dagen ankommer den unge familie fra Åhus, de medbringer vist nok mere forkølelse og lungebetændelse, så det er jo godt nok træls, håber vi bliver friske til den 24. dec. for pigerne glæder sig så meget!!
I morgen skal der koges risengrød til risalamende, og her på matriklen sættes der en lille skål risengrød op på loftet til nissen, det skal pigerne jo hjælpe med, og når de vågner næste morgen, skal vi have stigen ned, og der skal tjekkes om nissen har spis grøden???

2 kommentarer:

  1. Hej Birgit
    Et det et mønster du selv har forsynet Karla med ?
    (jeg husker den som ensfarvet eller stribet)
    det er utroligt smukt - og fantastisk farvesammensætning. Jeg glæder mig til at se mere til den.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Mona: den strikkes direkte efter opskriften, det er kun farverne som jeg bestemmer.

    SvarSlet