søndag den 30. december 2012

Hvad kaldes sådan et serveringsfad???

Kan nogen hjælpe???
Fadet som består af i rund skål i midten, og 4 skåle omkring den midterste skål. Skålene står på en lav fod, som kan drejes.
Fadet er arvet efter min farmor, og derfor antik. Min farmor brugte det bl.a. til sild husker jeg. Jeg anvender det også til sild (men desværre kun til jul).
Jeg er glad for fadet, og kunne godt tænke mig at vide hvad det kaldes, og måske også om det har anden værdi end afektionsværdien for. Måske skal jeg sende billedet til et ugeblad, som har brevkasse om disse gamle ting?
Gæstebudet i dag var rigtig hyggeligt og jeg fik denne noget specielle orkidé af vores gæster. Den er bare så fin, og skal nok pynte i vores stue, når vi nytårsdag fjerner alt det juleagtige, så bliver der jo lidt tomt, men det er altid vores start på det nye år!





2 kommentarer:

  1. Dit fine fad hedder et cabaretfad.
    Håber det kan hjælpe dig i din søgen ;-) Tak for mange fine kig hos dig og rigtig godt nytår.
    Kh
    Jytte

    SvarSlet
  2. jeg mener også det er et cabaretfad, min mor havde et, hun brugte det også til sild og salater, og ikke kun til jul, det var før vi blev sundhedsfixeret:)

    SvarSlet