lørdag den 15. december 2012

En stor og en lille ..... ..........

Der findes mange fine (læs: uerstattelige) ting i vores julepynt´s dragkiste
Den lillebitte julemand har jeg arvet fra min mor, som fotalte, at det var en julemand som min mormor havde fået som lille pige, så den er jo så 100 år eller mere.
Den store er den nisse som jeg fik som lille pige, så uden at nævne noget om alder, ja så er den jo også antik, ha, ha.......


Disse fine hjemmelavede ting er lavet af min børn, dengang der var tid (læs: råd til) at hygge med den slags ting i skolen!
Jeg husker stoltheden i deres øjne og deres glæde ved at forære os den fine nissemor og den fine engel, som godt nok desværre havde tabt glorien ved ankomsten til vores matrikkel. Jeg husker at sønnen var ulykkelig over det med den tabte gloerie!
De fire stykker julepynt er bestemt alle, som betyder noget særligt for mig!!!!

STRIKKEFRONTEN:  Karla er startet op, den blev godt nok påbegyndt flere gange, jeg kunne nemlig ikke få mønsteret til at gå op, måtte tilsidst have husbond til hjælp, han nåede til samme resultat flere gange, da han talte på mønsteret. Jeg manglede 2 masker på hvert stykke mellem markørene!! Så bestemte jeg at strikke en omgang med udtagninger, og nu kører det - dejligt og spændende.
Sidelæns fra Geilsk er vasket og udspændt, dog er der ikke syet knapper i selerne, jeg vil måle direkte på modtageren, når hun kommer her for at holde jul. Jeg tror den bliver god, den er ikke så bred, og det er lige det mit strik til pigerne i Århus skal være, de er nemlig meget smalle de piger.

Kameraet var ikke i brug i går, så billeder af mit strik får i senere.

I kommer nok også til at høre noget om Kiksekage, for jeg blev jo inspireret af www.strikkefåret.blogspot.com , så jeg på nettet for at finde opskrift, og den består af JGS (oversat: "jenle goe sager"), men om den er blevet ok ved jeg ikke endnu, så jeg håber



4 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på, at alle har noget julepynt som betyder noget særligt. Det er ikke alderen, men affektionsværdien der gør dem uerstattelige.

    Godt at I ved fælles hjælp kunne få strikketøjet til at kører.

    God lørdag til dig.

    kh. Lis

    SvarSlet
  2. Ja de gamle ting ting og især det fra børnene skal man værne om. Jeg har også arvet julepynt fra min barndom og det sammen med børnenes er det bedste.
    Jeg har forøvrigt lavet et indlæg nu om mine kiksekager med opskrift :)

    SvarSlet
  3. Jeg har også noget fra min barndom Det er nostalgi og gode minder

    Spændende med din kiksekage, tror jeg ikke jeg har fået siden mine unge år

    SvarSlet
  4. Åh jeg elsker sådan noget julepynt med historie.
    Den gamle nisse er da en helt speciel ting at have :)
    Og børnenes ting der vækker minder
    Det giver julen en helt speciel dimension
    Hilsen Mona

    SvarSlet