lørdag den 8. december 2012

Egen julegave...............

er der noget der hedder det????
Jeg kunne godt tænke mig, at forære mig selv dette strikketøj!!!!!
Den ville være så hyggelig at strikke på i min juleferie på 14 dage. Kit kan købes hos www.perlestrik.dk , men men, det er jo ikke garn som kan komme i vaskemaskinen, og jeg har surfet rundt og har ikke kunne finde et sted hvor opskriften kan købes uden garn!!!!
Modtageren af den færdigstrikkede tunika skal være Marie, (str. 6 år) den ville lige passe til hende, men igen men, men, for hendes forældre bruger ikke mere tid på vasketøj end nødvendigt, hvilket jeg jo forstår, for de har begge fuldtidsjob og 3 små poder, så der er altid travlhed. Og det vil jo være ærgeligt at strikke den og få den ødelagt i vaskemaskinen!!
Åh, jeg ville gerne strikke den model!

Julegaven til Vigga er nu færdig, og mangler kun indpakning.

I går var der dømt julehygge, sammen med hele min "store" familie (bemærk at der var en venlig person, som tilbød at fotografere, så vi alle kunne komme med på billedet). Vi mødtes i den Gamle By i Århus. Der var mega mange mennesker der, men en hyggelig julestemning, solen skinnede, og vi nød turen. Koldt var det også, så de medbragte sandwich og minipizzaer, og lidt af mit hjemmebag, samt et par honninghjerter, blev indtaget hos de unge i Risskov.

Et par strålende barneøjne, og smil i mundvigen hos en lille dreng, over den gamle mekaniske juleudsykning, ja det kan vist smelte enhverv mormors hjerte!

Og ikke kun Hans´s begejstring berørte mig, det gjorde også det stemningsfulde også.
Alle var enige om, at vi havde en god dag.



Håber altså, at julemanden kommer til matriklen med den tunika,  jeg fortalt julemanden og så mig selv, at det er et stort ønske.
Nu har jeg også offentligtgjort det her, så ingen kan være i tvivl!

10 kommentarer:

  1. Hejsa
    Den er også rigtig fin. Jeg tror helt bestemt at den kan vaskes på uldprogrammet. Det har jeg gjort med succes flere gange.
    (Selvfølgelig efter en lille test-vask)
    God søndag
    Mvh
    Susanne i Silkeborg

    SvarSlet
  2. Hvor er den kjole dog smuk !
    jeg forelskede mig straks - og opdagede det var en barnekjole. Hvis den fandtes i en voksenmodel, kunne det lige være noget for mig !
    og så hyggeligt der er i den gamle by. Skønt med sådan en familietur.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Hej Mona. Den findes i voksen model, på samme hjemmeside

    SvarSlet
  4. Hej Mona. Den findes i voksen model, på samme hjemmeside

    SvarSlet
  5. Prøv at ring til Perlestrik og hør om de ikke kan finde et garn alternativ, der kan komme i vaskemaskinen

    SvarSlet
  6. Merete: Ja det har jeg tænkt på måske forsøger jeg det, ellers ja, så køber jeg jo nok kit

    SvarSlet
  7. det er også en rigtig flot gave du der ville lave

    SvarSlet
  8. Jeg er helt sikker på at Dorte som har perlestrik kan finde et andet garn til tunikaen , da det er et af hendes egne mønstre :-) Hun plejer at være sød til at hjælpe .

    SvarSlet
  9. hvis ikke du kan få andet garn med i kittet, så ville jeg köbe det alligevel og så gemme det fine uldgarn til mig selv og bruge strömpegarn til pigen.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  10. Jeg kan godt forstå, du gerne vil strikke den tunika - den er bare så fin. Jeg vil også foreslå dig, at ringe til butikken, for det kit må da lægge under juletræet.
    Ser ud til i har haft en dejlig dag og gode billeder.

    SvarSlet