torsdag den 27. december 2012

Temperent, sat på prøve ......

"Karla" vokser, men det går langsomt, ikke fordi jeg ikke rører pindene, men den tager lang tid at strikke. Det kræver kontentration og meget snoning af garn.
Det er ikke lige til mit temperement, jeg mangler noget jeg kan snuppe indimellem, men har for en gang skyld ikke gang i flere ting, så i dag må mit "bil-strikketøj" (strømper) frem!

Julen er jo ved at være overstået, ja år 2012 ligeså, så  jeg måtte lige have et ikke-julebilled som velkomstbilled.
Julepynten plejer at være fremme indtil nytårsdag.
Telefonsamtale med venner i går, og oprydning i køleskabe udløste at vennerne kommer til frokost i week-enden og hjælper os med at spise nogle af de sild som vi stadig har på lager. De hjemmelavede stegte sild kan jo ikke holde sig i evigheder.
 
Fløde var der også i køleskabet, så stor portion citronfromage blev fremstillet i går.
Citronfromage kan jo fryses!
Det lærte min mentor i strikkecaféen LENE  mig først på året, hun lærte mig også at lave det uden det bundfald jeg ellers altid har døjet med, nemlig trevler.
Nu laver jeg bundfald med vilje, det lærte mentoren mig nemlig også: udblødte svedsker, knuste makroner og en smule sherry/portvin.
Så nu har jeg næsten altid fromage i fryseren.
Jeg vil nu finde strømperne frem, så har jeg da noget "indimellem strikketøj"

4 kommentarer:

  1. God kørertur med strømpestrik. Det er da også så reflektorisk, at sidde med. Jeg nyder det.
    Lige nu er jeg igang med Magic Loop, så jeg tænker ikke, koncentrere mig mere.

    Elsker citronfromage, så hvornår skal jeg være der ?

    kh. Lis.

    P.s. Sandra har skrevet hvordan du gør på den lille taske.

    SvarSlet
  2. Tak til Sandra, kan vist lige nå at kigge inden jeg griber strømperne

    SvarSlet
  3. Hej Birgit
    Dejligt at der er andre end mig, der har julepynten fremme julen over :o)
    Den Karla bliver bare utroligt smuk - og jeg husker fra da jeg strikkede fugletrøjen, at den slags flerfarve strik godt kan være tidkrævende.
    Men når bare reusltatet er godt ..
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor jeg glæder mig til at se "Karla", når vi mødes næste gang.
    Du er blevet skrap til at lave citronfromage med det lækkert bundfald.
    Her i huset skal der laves nougat is af overskuds fløde, uhm det smager bare godt.
    Godt Nytår
    Hilsen Lene

    SvarSlet