onsdag den 4. januar 2012

Monteringsarbejde er vist ikke ........



vi strikkeres drømmejob, men det skal jo gøres!

Som det anes på billedet var der noget monteringsarbejde på blusen her, det er nu overstået og den har været i vaskemaskinen. Den når nok at blive tør til 15. jan. hvor Hans fylder 2 år.

Opskriften er fra heftet 0808 baby/småbørn fra Sandnes, jeg har strikket den i Brugsens strømpegarn, samt noget garn fra lageret.

Garnet egner sig til vaskemaskinen, det er et must i en travl børnefamilie, den er heller ikke vildt tyk, for det synes jeg ikke egner sig så godt til små børn.

Postkasse placeret ved skel har gjort, at vi skal udendørs for at hente posten. Så jo, vi har fået en fin ny postkasse m/lås, og vupti der var idéen til hvad jeg skulle bruge den fine nøglering, som jeg vandt i en "give away" til. Nøgleringen er lidt tung, og man kommer ikke til bare, at gå med den i lommen,. Nu er den i brug til postkassenøglen, super!

I aften skal jeg nærlæse en opskrift, en spændende een af slagsen, som jeg godt nok havde problermer med at downloade (ved ikke hvorfor), men en god veninde fra strikkecaféen, havde læst sig til mine problemer! Hun havde selv downloadet opskriften, og inden jeg fik set mig om havde hun hjulpet mig ud af kniben, tak for det, godt at kende så hjælpsomme personer. Hun synes også at opskriften ser spændende ud, ja det synes du måske også, så kig selv her http://kludemutter.blogspot.com/ Endnu en hjælpsom person, som vil dele ud af sine egne opskrifter.

Go´ og forhåbentlig ikke så stormfuld aften.



4 kommentarer:

  1. flotte trøje! Jeg som mange andre kan heller ikke lide alle de løse ender, der skal hæftes

    Ja det med man skal ud til skel efter posten er vi også kommet til det er ikke så hyggeligt i det her vejr, men med en flot nøglering ku det måske hjælpe

    SvarSlet
  2. hej Birgit
    Lille Hans bliver bare flot i sin nye trøje :o)
    og jeg er glad for at nøgleringen har fundet så god en plads i verden :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Flot er trøjen blevet og du er da færdig i god tid. :)
    Den er bare fin, din nye nøglering. Godt man kan vinde så fine ting her i Blog land.

    Hyggelig aften til dig.

    kh. Lis

    SvarSlet
  4. Hvor er trøjen til lille Hans blevet fin. Dejligt at jeg kunne hjælpe dig med din opskrift, jeg tror også at jeg skal kigge lidt på den når jeg lige får det bedre igen. Jeg har ikke haft strikketøj i hænderne i flere dag, det går bare ikke det her ;-)

    Også god aften til dig, nå det er jo snart nat i stedet.

    SvarSlet