fredag den 6. januar 2012

"Hold hovedet koldt" .......







siger man, men her på matriklen siger vi "Hold hovedet varmt"
jeg er nemlig i gang med en hue til husbond. Opskriften er på engelsk, men på tirsdag er der strikkecafé, og http://www.helleshjoerne.blogspot.com/ har lovet at hjælpe hvis jeg ikke kan finde ud af opskriften.
Og ja, det var med at "holde hovedt koldt" i dag!


Jeg har nemlig været på tur, jeg havde en tid på sygehuset i dag kl. 11, så jeg kunne lige nå, at handle lidt fødselsdagsgaver til drengene, som har fødselsdag snart, og der blev også en lille pakke til søsteren, når man er 4 1/2 år, er det jo vist ikke så rart, at se på at det kun er begge ens brødre får pakker, så en lille ting er købt på udsalg til Marie, hun skal da ikke snydes.
Så Fætter BR blev besøgt. Sikke fin service der var i den butik, jeg fik så også lige købt en gave til Vigga, som også snart har fødselsdag. Det var næsten ligsesom når man er ude, at handle julegaver, bare ikke nær så mange mennesker i butikken.


Derefter skulle jeg lige hente noget garn, for en veninde. Det har den kønneste karrygule farve, og var pakket og klar til udlevering, da jeg kom.

Og ja, gæt hvad der skete, da jeg kom ind til den garnpusher, ja rigtig gættet, jeg glemte, at "holde hovedet koldt". Husbond mente nu nok at jeg "havde tabt hovedet", men det er altid rart med garn på lager!
Da jeg trådte ind ad døren her på matriklen, mødte der mig dette syn i køkkenet. Husbond havde muntret sig med, at eksperimentere, med stumper af gulvbrædder, skal de have olie, eller lud, eller olie og lud, jeg har givet mit besyv med, men det er jo de unges sommerhus, som han er ved at renovere, så det er dem, som skal bestemme. Han har aftalt med dem, at kommer her forbi en gang i løbet af week-enden og træffer valget, så han kan komme videre.

Det bedste jeg har fået ud af dagen i dag er, at nu hører jeg bedre, tror jeg nok.

Håber også i må få det bedste ud af dagen!

7 kommentarer:

  1. Det er da noget lækkert garn du har købt - så jeg synes, at det er okay at "tabe hovedet"....og man kan IKKE få for meget garn!!!!
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Det er okay at tabe hovedet, når bare det er i en garnbutik.
    Smukt garn du har fået hjem til isolering.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Halløj hvor ser det nye garn godt ud, det er en super farve vores "veninde" skal have. Jeg er blevet super forelsket i den karrygule farve men er ikke helt sikker på om jeg kan bruge den. Den ville ellers være skøn til den nye trøje som Geilsk har lavet.

    Rigtig god weekend til dig og dine.

    SvarSlet
  4. jeg nyder "at have tabt hovedet", og kigger og gramser på det nye garn!!!
    Helle: Jeg er også vild med den karrygule til Lene, men jeg tror heller ikke jeg kan bruge den farve. God weekend også til dig og dine, fohåbentligt har i det bedre?
    Lene har bedt om, at jeg tager lidt garnprøver med på tirsdag

    SvarSlet
  5. jeg nyder "at have tabt hovedet", og kigger og gramser på det nye garn!!!
    Helle: Jeg er også vild med den karrygule til Lene, men jeg tror heller ikke jeg kan bruge den farve. God weekend også til dig og dine, fohåbentligt har i det bedre?
    Lene har bedt om, at jeg tager lidt garnprøver med på tirsdag

    SvarSlet
  6. hej Birgit
    hvad er det for noget garn ? Det er flot i farven, og det skal nok finde vej på pindene :o)
    godt også at huske at tænke på lillesøster, når brødrene fylder år :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Skønt garn - og herlig blog du har :)

    SvarSlet