lørdag den 8. oktober 2011

Tiderne skifter .......







sidste week-end var der sommervejr, i dag er det en rigtig efterårsdag, med blæst, sol og skyer og ikke mange varmegrader, men gør det noget.

Ikke for mig, se hvad jeg lige har hentet i haven, det har da sin charme med en efterårsbuket, af egen avl.Og så er ALFRIDA afleveret til Vigga, så hun ikke kommer til at fryse i den tid som står for døren, hun var noget træt da billedet blev taget, det kan vist ses af hendes udtryk.

Og så ikke et ord mere om ALFRIDA, blusen blev færdig og den blev ok, men det garn kommer aldrig mere på mine pinde!!!

December og jul, kommer jo før end man aner, med den fart tiden flyver afsted på, og derfor er jeg næsten færdig med indkøb til pakkekalender (om søndagen) til mine 5 små guldklumper. I dag så jeg lige denne her i Brugsen, den måtte med hjem i kassen, så mangler jeg vist kun at købe 2 kalendergaver, godt at være på forkant.

Billedet af pigen på forsiden af bogen minder i den grad om vores lille Vigga, hun er nemlig fræk" og fuld af spillopper.

I går da der skulle dækkes bord, så hun at jeg hentede rødvinsglassene, så et par minutter efter kom hun med rødvinsglas, som hun havde hentet i den skænk i stuen, hvor hun godt nok nemt kan nå håndtaget på lågerne, men aldrig har åbnet. Jeg er sikker på hun "bare" ville hjælpe farmor. Hverken Vigga eller glassene led overlast!

Min "farmormad" nød hun bestemt også, godt at ens mad bliver værdsat.


Nu er husbond og jeg atter alene på matriklen, og jeg er lidt "udkørt" efter det "rykind" der har været her. Så godt at der er restemad fra i går, for jeg vil slappe af og holde week-end nu, behøver jeg at sige, at afslapning består af noget med garn, strikkepinde, hygge og tv?

Der er forresten noget omkring jul, som spøger i mit hoved, det er også noget med garn, men nu får vi se om det bliver til andet end tanker i mit hoved. Ja, ja man skal jo være på forkant, selvom om der er læææænge til jul.

1 kommentar:

  1. Julen kommer på sammen dato hvert eneste år, men den kommer altid bag på mig :D.
    Lyder som et par hyggelige dage med barnebarn og hygge sammen allesamen.
    God strikkelyst i aften.

    Kh. Lis

    SvarSlet