onsdag den 27. april 2011

Strikkeprøve meget nødvendig .......



for jeg har aldrig strikket VANDRETTE MASKER før!


Jeg har nemlig en plan om at strikke VANILA, men må vist hellere øve mig lidt, derfor strikkeprøven, lavet af ganske billigt garn fra Brugsen, som jeg regner med skal blive til ROSE, til en af mine småpiger. Begge opskrifter er fra Helga Isager´s hefte.


Det ser vist nogenlunde rigtigt ud, godt nok bliver maskerne på næste pind noget løse, men jeg har ved at surfe lidt rundt, fundet ud af, at det vil de vist blive.


Tro mig det har godtnok voldt mig noget hovedbrud, de første forsøg blev noget værre noget, men da jeg først fandt fidusen, gik det meget godt.

Nu må vi se om jeg kan forlige mig med, acceptere de løse masker...... Hvad synes I derude ser det ok ud???


Måske vil jeg strikke striber med en anden farve, vi får se. Og hvis det bliver til noget, ja så hører i sikkert meget mere om det.


Nå ja, så gik noget af aftenen med dette eksperiment, men jeg skal altså have Marie´s bluse færdig før jeg giver mig i kast med noget nyt. Jeg forsøger at glemme at jeg har UFO´er liggende.


God aften til de som sidder længe oppe, det gør jeg ikke i aften, kan jeg mærke, måske er det eksperimentet, som har tærret på mig, ha, ha!!!!


2 kommentarer:

  1. Spændende ser det ud, men de løse masker vil jeg nok også få svært ved at forlige mig med. Som du dog skriver er det vist noget, der skal se sådan ud. Glæder mig dog til at se slutresultatet.

    God nattesøvn til dig.

    Kh. lis

    SvarSlet
  2. Jeg har også spekuleret på, hvordan de vandrette masker mon så ud, så jeg er rigtig glad for at du har taget et nærbillede. Måske de løse masker forsvinder i helhedsindtrykket.

    SvarSlet