fredag den 8. april 2011

JULEN VARER LIGE TIL PÅSKE.......





siges der, og der er noget om snakken.


Jeg har lige plukket disse juleroser i min have i dag, og en 1/2 time tidligere, havde jeg købt disse påskeæg til de 3 ældste børnebørn, som har gættet afsenderen af gækkebrevene.

Så jo, julen varer sørme til påske!


Og så havde jeg en drøm om, at det her kunne tørre ude og blive lagt på igen inden sengetid. Jeg synes nemlig ikke der er noget bedre end nyvasket sengetøj, som er tørret ude. Med den blæst er der vist gode chancer for at projektet lykkes.


Week-enden er jo startet for mig, så formiddagen er brugt til formiddagskaffe hos den 3. fødselar i denne uge (godt REMA har fine blomster til overkommelig pris).

Husbond er ekstraordinær på job i dag, men har lige meldt sin ankomst til matriklen om ganske kort tid.

Jeg snupper lige en "mormor" på sofaen om lidt, og måske bager jeg i eftermiddag, både rugbrød og kage (har købt creme fraise til kagen, så det gør jeg jo nok). Derefter skal sengetøjet lægges på, og strikkepindene skal da også røres.

Jo, jo ikke de vilde planer, men afslapning og kun det jeg lige får lyst til. Uh, det er dejligt ikke at stresse.

Og aftensmaden, ja den er så nem, så nem, for husbond "glemte lige at ringe" afbud til aftensmad i går. Da blev jeg godt nok gram i hu, for laksen var steget og klar til servering, men lidt staniol og ind i oven gør det jo utroligt nemt i dag! Måske jeg kan lokke ham til at trække en flaske hvidvin op, det er jo fredag og "varme mad". Men afslapning!


Håber i får en dejlig week-end, og jeg har tid til at læse kommentarer, hvis i skulle få lyst, at lægge en til mig.

5 kommentarer:

  1. Den blæst er altså nærmest storm her hos os. Trailere på motorvejen blæser om på siden og kører på to hjul, så da blev vi bange :s..
    Elsker også nyvasket, frisk sengetøj, så kan godt forstå du glæder dig til at få det på igen.

    Du er da bare for sej, sådan at sende gækkebreve til børnebørnene, sådet er dem der skal gætte hvem afsenderen er. Det vil jeg også gøre, når jeg får børnebørn. Tak for den fine ide.

    God week-end til dig også.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Ja det blæser da vildt meget, vi var ude at køre med trailer i dag for vores børn, det var ikke nemt at holde den på vejen.

    Sikke en masse du har fået startet op på, men du skal så men nok blive færdig med alle dine projecter.

    Vi må prøve det med strømperne en anden gang.


    Jeg har ikke fået begyndt på noget af det garn som jeg købte den gang.

    Hav en dejlig weekend !

    SvarSlet
  3. Tak for kommentarer.
    Lis: Glæd dig til at få børnebørn, det åbner for mange dejlige tind, såsom gækkebreve, og glæden ved at købe påskeæg.
    Helle: Jeg glæder mig til at se/få at vide hvad du er startet op på. Du plejer jo at lave så fine ting, så tag det endelig med i café. Det var godt nok en oplevelse, at købe garn!!
    Og ja, hvis du orker en gang at hjælpe mig (som er lidt tungnem)med at prøve "magic loop", så er jeg klar.

    SvarSlet
  4. Hej!

    Velkommen på min blog og tak for hilsnen :o)
    Jeg elsker også vindtørret sengetøj. Det lyder som en dejlig ustresset dag. Dem skal der bare være plads til af og til.

    God weekend.
    Kh Randi♥

    SvarSlet
  5. juleroser er rigtig kønne. Jeg har forsøgt mig med dem, men de gik ud. Men prøver helt sikkert igen. God lørdag:-) Kh Christina

    SvarSlet