søndag den 17. april 2011

Alt for stor ......





troede jeg, men nej, "Viggo" er bare lidt til den store side, men det er ok, så kan Hans da passe den et stykke tid.


Og garnet jeg strikker "Pigen med svovlstikkerne" (fra bogen "Det er ganske vist" af Annette Danielsen) af, har en utrolig lang løbelængde, så jeg er helt rolig, der er garn nok!

Indtil videre tror jeg den bliver super i al sin enkelthed, der er kun nogle huller forneden, som danner mønster. Garnet er super lækkert, at strikke af, og farven er lige mig (den gengives altså ikke så godt på billeder. Jo, denne farvegengivelse er næsten ok). Og Marie glæder sig allerede til trøjen, som Mormor er i gang med. Godt de er glade for det jeg laver. Jens gav udtryk for at mit hjemmelavede syltetøj var godt. Han vil ikke spise købe marmelade.



Jeg er lige hjemkommet fra spadseretur, kylling er i ovnen og dertil serveres ris og ovnbagte grøntsager.


I morgen venter der job om formiddagen, og en tur til Horsens Sygehus om eftermiddagen, hvortil jeg er indkaldt som bloddonor. Det skal jo passe ind imellem vore oversøiske rejser, for efter en sådan rejse, skal der gå 6 mdr. inden man kan være donor. Godt at der ikke tages nogle chancer, det er jo trods alt i forvejen syge mennesker, som blodet anvendes til eller til medicin. Så nu kunne det så lige passe, for der er gået ret nøjagtigt 6 mdr. siden vi kom hjem fra Vietnam, og hen på sommeren går turen jo til Island og USA. Jeg er allerede begyndt, at tænke på om og hvilket garn der skal hjembringes fra disse 2 lande.

Når jeg kommer til Horsens vil jeg også benytte mig af chancen for en shoppe-tur, det er vist en god måde, at starte påskeferien på, og det gør den altså i morgen ved middagstid.


Husbond arbejder til og med onsdag, men jeg kan sagtens få et par dage til at gå med mig selv og diverse syslerier. Og jeg glæder mig til ferien.

3 kommentarer:

  1. Viggo med indhold er blevet rigtig flot. Og der er vokse tillæg, det må forældrene da også være glade for.

    Uha, Annette Danielsen er en flittig dame. Møder hende over alt her i Blog land, med forskellige modeller, den ene skønner end den anden.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Ja Annette Danielsen laver mange fine ting, og jeg er også selv svært tilfreds med VIGGO, den skal måske laves en anden gang igen

    SvarSlet
  3. Nøj hvor er han sød ved Viggo på, godt at du strikkede den størrelse.

    God tur til byen i morgen, en skam at vi ikke ser dig i Tørring til strik.

    God Påske til dig og dine !

    SvarSlet