torsdag den 14. april 2011

STRIKKEPRØVE MÅ DER TIL ........





når man køber garn på spoler, som vi i strikkecafén gjorde sidst i marts.


Farven på billedet er helt forkert, for garnet er meleret mørk lilla, og jeg fandt ud af at jeg skal bruge pind nr. 3 1/2, men, men der er det med løbelængde, jeg har regnet og regeret, men det er sørme svært, og der er jo ingen oplysende bandarole. Vaskeprøve er også foretaget (det plejer jeg nu ikke, at gøre), men der skulle lige noget i maskinen, så prøven røg med. Og super var det den kan fint maskinvaskes.


Prøven blev forøvrigt strikket, imens jeg kiggede på at Josefine og Winzent blev døbt. Hyggeligt TV-kiggeri, med kaffe og strikkeprøve, lige efter endt arbejdsdag.


Så jeg satser altså, og hvis der ikke er nok (det tror jeg nu der er), ja, så må der trævles op, og købes garn for jeg har altså bestemt mig for,den her til Marie,

som holder af at få nyt tøj, og gerne noget mormor har strikket. Jeg ringede lige og spurgte om div. mål, så Marie blev glad, og kunne næsten ikke vente på at tlf. samtalen var slut, før hun ville måles. Så altså, hvis der ikke er garn nok, må jeg på garnindkøb, for jeg vil ikke skuffe hende.


Lysten til at starte strikketøjet lige nu, evt. i en stol på terrassen er der, og vejret er også til det, men jeg skal altså til generalforsamling på Værket i aften. Jeg skal spise der, men det skal husbond jo ikke, og han kommer sent har han ringet og fortalt, så jeg må hellere gøre lidt mad parat til ham, samt smøre madpakke til ham, for han skal ekstraordinært på arbejde i morgen. Jeg har fridag, og ih hvor jeg trænger, jeg tror dog lige jeg holder til at være på job mandag formiddag, så starter min påskeferie. Dejligt!!


Mine faste læsere har også været forsvundet i dag, men er nu tilbage igen. Gad vide hvad der rumsteres med?

4 kommentarer:

  1. Opdateringer, de laver altid om på alt. Underligt, ja, men sådan er det.

    Spændende strikkeri. Den med lige at prøve strikkeprøven af i maskinen, har jeg aldrig tænkt på, men det har jeg så lige noteret mig bag øret.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Det er også første gang jeg har lavet vaskeprøve, men jeg har erfaret, at de unge har så travlt, at alt kommer i vaskemaskinen, så jeg tror jeg vil gøre det fremover, altså hviiiis jeg får lavet prøve

    SvarSlet
  3. Jeg tror, at der er nisser på spil. Selv de indlæg jeg skriver opfører sig heller ikke som de skal :o)

    Det er noget fint garn, du har gang i. Glæder mig til at se hvad det skal blive til.

    God weekend.
    Kh Randi ♥

    SvarSlet
  4. Det bliver spændende at se hvad du skal lave af dit garn, ja det er svært med at finde ud af hvad der skal strikkes. Men som du har gjort med en strikke prøve giver jo en lidt indsigt i hvorlangt det strækker.

    God påske dig og dine kære!!!

    SvarSlet