onsdag den 20. april 2011

Helt intakt er .......



indkøbsgenet. Tirsdag måtte lokal "kludehandler" lige besøges, og da fik jeg så konstateret, at laboranterne ikke havde tappet hele indkøbsgenet. Jeg fik en super vejledning fik jeg, og fik købt noget sommertøj, dejligt, dejligt, ja jeg kom også lige til at købe armbånd, jeg synes det er så fint og sommerligt. Så hvorfor køre udenbys, når man kan få det hele her, og endda med bedre betjening!


De par dage her, alene hjemme på matriklen, er blevet nydt for når man er alene, kan man jo gøre lige det man har lyst til, så det er rart en gang imellem synes jeg.


Diverse gøremål er fra hånden, der er bagt boller, og kringle, som jeg regner med bliver fortæret på søndag af de unge, som kommer på besøg. De unge er jo moderne i deres valg af mad, men jeg har erfaret, at det gammeldags, som det jeg netop har bagt, og lagt i fryseren, falder i utrolig god smag hos den unge generation. Jeg tror det minder dem om deres mormor/farmor, og ja, opskriften er jo også overleveringer.




De første spæde rabarber i år, er høstet, og blevet bearbejdet lidt, så de blev til rabarberkage, som blot skal lunes, og serveres med creme fraise når vi i morgen skal til datteren i sommerhuset. Husbond skal lige have fældet de sidste par træer deroppe. Træfældningen fik jo en brat ende i efteråret.


Men det ville nu have været godt, hvis de der laboranter havde tappet noget af mit "STARTITIS", for det døjer jeg med. Jeg har altså været lige ved at starte på "LILLE IDA´S BLOMSTER". Jeg startede ikke, men kom da så langt, at både garn, strikkepinde og opskrift var med mig ude på terrassen. Jeg overtalte nu mig selv til ikke at starte på mere lige nu, for "Svovlstikkerne" (som forøvrigt tegner til at blive god), 2. VIGGO, strømper og Camomille er på pindene + lidt flere UFO, skal jo være færdige. Men lysten til at starte på noget nyt er altså stor for tiden!!!


Strikketasken er pakket, så der er lidt at nørkle med på sommerhus turen.


Jeg ønsker alle en rigtig god påske med forhåbentligt det samme gode vejr, som vi har haft de seneste dage.





2 kommentarer:

  1. Uhm kan næsten lugte den rabarbertærte her.- Jeg er helt vild med rabarber. Især de spæde, helt røde.
    Jeg har også en regl: Maks tre ting igang ad gangen. Lidt svært at overholde, men det går. Så må du tage det der er hurtigst færdig, før du starter på det nye projekt.

    God Påske til dig

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Rabarbraterte hørtes bare helt underbart ut. Har du oppskrift??
    Jeg har rabarbra selv i hagen, men har alldri brukt den til noe
    (shame on me)
    Kringle og boller er også godt...og er nok enig med deg at det vekker gode minner.
    Du har en kjempekoselig blogg( jeg løper ned på siden og legger meg som følger)

    SvarSlet