fredag den 20. december 2013

MUMS til store og små, og ingen strikketid ..............

1. juleferie dag har været travl, det var ellers meningen, at der skulle slappes mega meget af i ferien! Nå, jeg har nu vist hygget mig, selvom dagen har budt på en del gøremål!
Energinen var stor fra morgenstunden, så sengetøj blev puttet i vaskemaskinen, så snart sidste mand havde forladt sengen, og så stod den på kogning af klejner
Det palmin, som blev til rest, blev der fremstillet fuglekugler af. En rest flerkornsblanding, lidt havregryn, solsikkefrø og nødder, blev blandet i palminen. Kageudstiksforme, kogle og engangsbægre blev fundet frem, og de fineste ophæng til fuglene blev det til. Ingen rester her!
Fuglene skal jo også mærke, at det er jul, synes jeg.
JGS (JENLE GUE SAGER) til vi mennesker blev der også fremstillet
Lakridsmandler, mums siger jeg bare!  Mandler ristet på panden, vendt i smeltet hvid chokolade og drysset med rålakridspulver. De kunne nok have været kønnere og se på, men de smager altså mega godt!
Der er gået lakrids i den her på matriklen i år.
 I sommer købte jeg en rulle lakridsmarcipan, som har opholdt si i fryseren indtil i dag. Betrukket med hvid eller mørk chokolade smager de små stykker rigtig godt. Almindelig macipan og marcipanbrød blev det også til
Vi skal vist lige smage et par stykker til kaffen i aften.
Så jeg synes godt nok også, at jeg har fået meget ud af min 1. feriedag, og er nu klar til at finde sofahjørnet, med strikketøj, og DK håndboldpigernes kamp mod Brasilien, uh jeg hepper på DK
Jeg håber selvfølgelig på dansk sejr!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar