fredag den 6. december 2013

Endelig week-end .......

Jeg har byttet min fredags fridag med på mandag, (så bliver næste uge super kort) Husbond skal ud med bilen, som skal  til sin første service. Jeg tager med, for værkstedet ligger ikke langt fra Bilka, så kan vi handle der imendens de kigger bilen efter i sømmene, derefter er planen en strøgtur, og diverse julegaveindkøb.
Jeg var forbi blomsterhandleren på vej hjem fra job og der fik jeg lidt inspiration, så hjem og finde tingene til dekoration frem, og det kom der denne her dekoration ud af
Alt på nær kristtjørn bladene, som kransen er bundet af, var på lager. Men når man har en rimelig stor have, så var det jo nemt at gå ud at plukke lidt kristtjørn grene.
I går var husbond barnebarns-passer for den lille pige, som var lidt sløj, og når man er sløj, ja så gør det jo godt med lidt søvn.
Aftalen var ellers at husbond skulle blive natten over hos de unge for "Bodil" hærgede jo, men han ville nu hellere hjem, så han forcerede de forhindringer der var på vejen.
Jeg måtte i går eftermiddag, ud at redde vore fugle-servering, og vores udendørs lyskæde,   for Bodil sørgede for at de svingede voldsomt frem og tilbage.
Vi griller jo hele året her på matriklen (også jule kalkunen kommer på grillen), så grillen var sat i sikkerhed, troede vi, men nej Bodil hapsede lige overtrækket! Heldigvis fandt husbond det i haven her til morgen, så det blev reddet og er nu anbragt på sin plads igen.
Der var møde på jobbet i aftes, og de fik julemad, og rester var der, så jeg tømte køleskabet for rester, så hvis jeg supplere lidt, kan der nemt blive god restemad til os 2 gange i denne week-end, dejligt! Så hvis vi så spiser ude på vores juletur, så bliver det en week-end uden meget madlavning, så kan week-enden bruges på at hygge med at få pyntet op til jul, og til at få strikket.

2 kommentarer:

  1. Så flot en dekoration du har fået lavet !
    Og heldigt at Bodil ikke fik gjort kål på fuglenes servering. Her hang alt i træerne, som det skulle. Der var ikke blæst noget ned. Heldigvis. :o)

    SvarSlet
  2. Du ønskes en rigtig hyggelig weekend og dejligt at den kan bruges til noget fornuftigt ;))
    Ja man kan altså godt blive lidt træt selvom man sidder foran computeren, når man er lidt sløj :)

    SvarSlet