onsdag den 28. december 2011

Den rene afslapning nydes......


her på matriklen. Dejligt at have tid til at komme forbi diverse blogs o.s.v.

I går havde vi besøg af datteren med fam., vi spiste rester og hyggede os.

Datteren så blusen som jeg strikker på til HANS, som fylder 2 år 15. jan. Jeg er i gang med ærmerne. Et være tælle arbejde, for der tages ud på hver 4. omgang, og udtagningsmaskerne skal selvfølgelig strikkes med i mønsteret. Godt jeg har et MEMO-board, forstår slet ikke, at jeg har kunnet undvære det. Måske skal det være fødselsdagsgave, vi får se, men datteren var vild med den.

Den er jo så meget inn, fordi den er nostalgisk, sagde hun. For kort tid siden drog hun herfra med en pude syet i stramaj. Puden stammer fra mit barndomshjem. Datteren satte mig også på den opgave, at gå på loftet, og kigge efter om min gamle taske i kernelæder, evt. skulle befinde sig deroppe, for den er også inn!! Så jeg må altså på loftet, og jeg er faktisk spændt på om tasken er deroppe, det skulle ikke undre mig! Vores gamle lampe (en slags byggelampe), som hang over spisebordet i køkkenet i hendes barndom, vil hun også give et nyt liv i sommerhuset.

Apopos pude, så fik vi denne fine pude, syet af Regitste i børnehaven, ja hun har vist en kreativ åre. Hun har store planer. Farmor skal hjælpe hende med at strikke strømper til hendes mor, men mon ikke det er et lidt voldsomt projekt i en alder af 4 1/2 år. Men når hun nu har lysten, så må vi vist snart have fundet noget bolmuldsgarn frem, så kan vi da forsøge med en karklud til hendes mor.

Jeg ærgre mig, for min farmor ville lære mig at lave orkis, men det gad jeg altså ikke, ville hellere lege. Regitse holder også meget af at lege, men også af at sidde stille og være kreativ, så det vil være en fornøjelse for mig, hvis jeg får fornøjelsen af, at føre hende ind i strikkeriets verden.

2 kommentarer:

  1. Det er også heldigt, hvis man har nogen af alle de skønne gl. ting ting liggende på loftet så børnene kan "arve" dem og være hit moderne uden at det koster spidsen af en jet jager.
    God jagt på loftet.

    Ups det var en smutter igår, læste det som værende til manden ikke barnebarnet. Men køn det bliver den alligevel.
    God onsdag til dig.

    kh. Lis

    SvarSlet
  2. hej Birgit
    Det er da et ambitiøst barnebarn du har - vil allerede strikke sokker i en alder af 4 1/2 :o)
    hvor hyggeligt for dig at du kan lære hende det.
    Og hvad mon det er for en memo-tingest du har ? lyder som noget jeg også kunne have brug for..
    Jeg var heller ikke helt klar over at Hans var barnebarnet, så jeg misforstod også igår ;o)
    - men så meget desto nemmere er trøjen da at strikke :oD
    hilsen Mona

    SvarSlet