lørdag den 15. september 2012

Garn nok ........

kan man få det?????
Nej vel!!!!!!
Men alligevel, mit lager vokser og vokser, og planerne tumler rundt. Jeg tør ikke tælle garnlageret op lige for tiden. Jeg vinder garn op - laver strikke-/vaskeprøver - kigger på mit garn og mine opskrifter, uh, så mange idéer der er!!!
 
I går formøblede jeg mit gavekort hos Karen Noe, og ja der kom garn med hjem til lageret igen, igen!  Det jeg havde planer om, var strikkepinde ADDI LACE TURBO, som er så lette og har spidse ender. Pinde som er så behagelige at strikke med og som Karen Noe forhandler, der kom 10 rundpinde med hjem, og de første er taget i brug. Et hyggeligt besøg hos Karen, som gav sig god tid med vejledning til hver enkelt kunde. Vi fik også en snak om strikkecafé og Karen inviterede os i strikkecaféen til på et tidspunkt, at komme på besøg i butikken.


Lige nu er der strikkeprøve i vaskemaskinen, måske skal der slås masker op i aften i det garn, som jeg lige har vundet op for jeg er vild med farven, men spørgsmålet er om der er garn nok, farven og kvalitetet er helt fin og strikkefastheden passer, men mængden - ja vi får se.
Skal der ikke slås op til endnu et projekt, ja så kan jeg da bare strikke videre på de 2x95 cm, som jo egner sig super til TV-strik, det gør den nye plan nu også, så vi får se.
Farven er ikke korrekt, den er meget mere bordaux, og ja projektet vokser støt, men det skal det jo også, for der er stadig lang ved til målstregen.
 
Nu må vi se hvad strik som kommer i mine hænder i aften, når Matador ruller over skærmen, måske vi vil synes det er lidt hyggeligt at gense den gamle serie?
Den tåler jo gentagelse, og man bliver ikke afhængig af, at skulle se alle afsnit.
 
Aftenmenu, er som i går, hjemmelavet klar suppe med boller, som vor lavede den.
Husbond har styr på dyrekøllen, som skal på grillen i morgen til vort gæstebud, og citronfromage er også klar til servering, den er ikke som vor mor lavede den, jeg kalder den citronformage ala Lene.
 
Tilbage til garnlageret her på matriklen, det er nu meget rart at have sit lager, og det er jo købt og betalt og spiser ikke brød, så mon ikke jeg bare skal nyde, at jeg har alt det garn?
 
Hyg jer derude!







5 kommentarer:

  1. Jo, jeg synes absolut du skal nyde at have så meget garn :-)

    Og så venter jeg spændt på at se hvad der kommer på pindene!

    SvarSlet
  2. man skal da ha et lager for når ideerne myldre skal der jo være noget at vælge imellem

    lyder godt med gæstebud haha hvornår skal vi komme ;o)
    Lækkert mad i skal ha jo

    Ha selv en hygsom aften Her skal der også ses matador

    SvarSlet
  3. hej Birgit
    Matador holder, uanset hvor mange genudsendelser der kommer. Der er hele tiden nye detaljer - og hyggeligt med gensynet.
    Sikke noget lækkert garn, du har fået. Spændende hvad du finder på.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Giv lyd når Karen vil holde strikkecafe...så kommer vi alle fra fyn :o)

    SvarSlet
  5. Du skal helt sikkert nyde du har dit eget lille garnlager.....hvorfor dog ikke som du selv siger har du jo købt og betalt det hele .

    At ideerne står i kø er kun et tegn på kreativitet jeg er spændt på at se hvad du vil strikke af det nye lækre garn.

    Jeg så Karen Noe i en nylig tv udsendelse hvor hun var iført en skøn grøn kjole .......den ville jeg gerne eje ....men ak et telefonopkald til hendes firma afslørede at den slet ikke kunne købes endnu......så surt ;-((

    Kh Jane

    SvarSlet