søndag den 26. juni 2011

Søndagsstilhed .......


er der her på matriklen. Søndagen startede ellers med lidt regn, men nu er solen vist ved at bryde igennem. Måske kan aftenmaden, som skal bestå af gammeldags kotteletter/m skaft, store og fine lige hentet i Rema, og nyopgravede kartofler hentet på gårdbutik for 1o min. siden, nydes på terrassen, jeg håber det.


Aftensmaden i går var risengrød!!!! Det havde Marie bestilt, og selvfølgelig skulle de have risengrød, når de skulle passes her, også selvom det ikke var mo´far´s livret, og det heller ikke lige er årstiden. Populær var risengrøden hos alle 3 børn, og menuen idag er jeg sikker på falder i husbonds smag, ja også i min smag.



Og slappes af skal der i dag, for der er travlhed for tiden, vi har årsafslutning, og det giver altid lidt ekstra arbejde, med revisorbesøg, årsopgørelser, budgetlægning mm. Så der skal lades op, så jeg er klar til næste uge, og tirsdag skal jeg simpelthen som sædvanlig hver anden tirsdag, gå lidt før tid for der er STRIKKECAFÉ, og det skal jeg med til, så må der arbejdes på andre tidspunkter.



Vi slappede også af fredag, da vi besøgte venner i sommerhus ved Vejlby Klit. Der stod frokost, som bestod af frisk fisk lige hentet i Thyborøn, klar da vi ankom. Og eftermiddagen udnyttet til udflugt med toget Thyborøn, hvor vi kvinder "osede" lidt, medens mændene fandt et sted hvor de kunne nyde en kold øl.
Der er store forhold der ude i "udkants Danmark". Togstationen hedder "Victoria Street Station", og havet og naturen er også en stor oplevelse. Vejret (blæst, fra vest, i rigelige mængder) gjorde at Vesterhavet var noget af en oplevelse, se bare her, hvad jeg så da jeg gik morgentur der opppe i nordvest DK, det var så storslået, det var det nu også da vi alle 4 gik ned til havet inden sengetid. Et dejligt døgn i sommerhuset, og vi er allerede blevet inviteret igen til næste år.

Apropos togstation, så må jeg vist se at få fundet ud af (måske i dag)hvordan, vi kommer med Grey Hound Bus, fra Boston til Quechee, når vi ankommer til USA, det er nu i god tid, men familien derover i USA, har spurgt til det, de vil vist sikre sig, at vi nu også kommer, ha, ha, det gør vi helt bestemt, men det er jo ikke hver dag de får besøg fra DK.
Pakken til USA med danske vimpler m.m. er afsendt, så behøver vi ikke slæbe på i kufferten. Jeg tror nu kufferten, bliver tung hjemad, for der skal ihverfald gramses på garn både på Island og i USA, og gad vide om jeg nøjes med at gramse?

STRIKKEFRONTEN: Måske, kommer solen, så meget frem, at en stol kan indtages på terrassen om lidt, for jeg mangler kun halskanten på en VIGGO til kollega´s dreng fra som snart hentes i Kina, der skal vist også strikkes et par strømper til ham, i resterne fra strømperne som jeg strikkede til kollegaen. Den lille dreng skal jo klædes på, så han ikke fryser, når han kommer til DK, og skal med sin danske far, som er mega ivrig lystfisker, på fisketur.

Nå, lokker solen mig ikke ud på terrassen, så hygger jeg mig indendøre, det håber jeg også at i vil gøre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar