søndag den 20. november 2011

Lidt i god tid .....






og alligevel ikke!
Næste week-end mødes hele familien, og det er jo første søndag i advent, så jeg har her i formiddag lavet adventsdekorationer - kalenderdekorationer, så kan de unge få dem med hjem, ganske som de plejer.
Så dejligt, at de er klar til aflevering, en uge går jo hurtigt, med så mange andre gøremål, og i dag var vejret rimeligt mildt, så jeg kunne stå i værkstedet (uden varme), dejligt at være fri for det griseri herinde.
Jeg skal vist snart have et kursus (har ellers gået til blomster dek. i mange år), men jeg trænger vist til lidt ny inspiration.


For en del år siden, købte jeg disse små blok-datolys, jeg ved ikke hvad jeg har tænkt på, men nu skal de bruges i år. Jeg må finde på noget fancy evt. med strikkede nissehuer, kogler og en grankvist, tror jeg. Nu får vi se! Jeg er altså ikke begejstret for de lys, men anvendes skal de i år, har jeg bestemt!

I går var der nostalgi her i køkkenet, jeg havde lånt en gammel Rådvad brødskærer, den brugte jeg til at skære brunkagerne med. Jeg har aldrig bagt brunkager før, men husbond siger de smager så godt, måske er det fordi han håber jeg er mere rundhåndet, når han roser mit bagværk, nej spøg til side, jeg synes de blev ok, og de smager altså bedst her før jul.

Rigtig god søndag til Jer, husk om en måned har vi travlt med forberedelserne til julen, jeg er startet på gaverne, og nu altså også brunekager og dekorationer, har jeg glemt, at fortælle, at husbond har gjort julebelysningen klar, så er det bare et tryk på en kontakt.







5 kommentarer:

  1. Ja, lige pludselig er det bare jul. Jeg har brugt noget af dagen i dag på at få pakket nogle af alle pakkekalendergaverne ind...

    Hmm...måske man skulle overveje en enkelt brunkage eller to ;o)

    SvarSlet
  2. Hvor er du bare ude i god tid. Bare det var mig.
    Næste week-end holder vi mellemste barns fødselsdag, og der plejer vi at have pyntet op med alt. Så jeg får en mega travl uge.
    Brunkager, smager altid bedst før jul, så del du bare en ekstra ud til week-end kæresten. Det trænger han til.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Jeg syntes de er vild flotte dine dekorationer. God julehyggedag

    SvarSlet
  4. hej Birgit
    om du er i særlig god tid ved jeg ikke,
    for det er nu slaget skal slås ;o)
    Tiden styrter afsted, og et kig i kalenderen er jo nærmest et realitetschock.
    Mine dekorationer bliver først lavet næste weekend, men i aften har jeg lige lavet pakkekalender - nu kører det slag i slag ..
    hilsen Mona

    ps. har du fået mail fra mig ? er lidt usikker på om det virker ..

    SvarSlet
  5. Tak til alle for kommentarer.
    Monaelisabeth: Jeg har fået din mail, og har sendt dig min adresse.

    SvarSlet