søndag den 17. juni 2012

Jeg vidste ikke, .......

at citronfromage kunne fryses, men det kan det altså, og den er lige så god som ellers efter frysningen. Det har jeg lært af min mentor, Lene, (før omtalt), de tips og tricks den gæve pige strør om sig med, er guld værd. Så frysning af fromagen er hermed videregivet.
I går blev der lavet dobbeltportion fromage, nogle små portionsglas blev fyldt, så er det så nemt, at tage det antal op af fryseren, som skal bruges - genialt ikke??
I går var også dagen hvor vi var inviteret til god venindes fødselsdag - dejlig lørdag eftermiddag!
Dagen i dag blev startet med den vanlige spadseretur, inden det blev træls bygevejr. Børnene har besøgt os her i formiddag, for både far og mor havde en prædiken, som skulle afholdes, så vi har hygget os. Jens, som skal begynde i 0-klasse efter ferien, synes lige det var mega længe siden, at han havde lavet perleplade, så travlt optaget blev de. Mormor skulle nu også lig "bankes" i et spil gris.
Om lidt kigger sønnen med familie lige ind, de kører lige forbi vores matrikkel på vej hjem efter et brunch-visit. Så kan Regitse jo passende lige prøve vesten eller måske nærmere tunikaen, som jeg mangler at strikke en halv ryg på.
Måske bliver den færdig i aften, for da skal vi da se Morten Olsens drenge i kamp. Strikkeriet kan måske dæmpe nerverne lidt?
Jeg håber så meget, at de slår tyskerne, men skal jeg være ærlig, er jeg bange for at det bliver en svær nød at knække!
Jeg ved jeg bliver grebet af det, og håbe og krydse fingre vil jeg bestemt for DK`s drenge.
God søndag!

2 kommentarer:

  1. kære Birgit
    i skrivende stund lover det bestemt ikke godt for Danmarks drenge ..
    (tv kører i baggrunden - ak ja).
    tak for tippet om citronfromagen.
    mange hilsener
    Mona

    SvarSlet
  2. Ja det gik jo ikke så godt med de drenge, men så er det jo godt at man har sit strikketøj. Den vest bliver super fin. Glæder mig allerede til på tirsdag. Tak for snakken i dag ;-)

    SvarSlet