søndag den 13. maj 2012

Svensk skovsø ..... Ta´ mig med .......

Nåh, nej, når min voksne søn er på vandretur med kammerat, skal han selvfølgelig ikke have sin mor med!!!
Men det kunne ellers være hyggeligt, at vågne op ved sådan en svensk skovsø, og det var netop derfra han besvarede mit mobilopkald, jeg ville lige sige tak for gaven til MORSDAG og ikke mindst kortet hvorpå der var skrevet så pæne ord!
Vi snød jo lidt - jeg fik gaven overbragt af datteren i aftes (efter at vi havde spist citronfromage UDEN TREVLER!).
Datter og svigersøn var på arbejdslejr i husbonds værksted  i går,  og gad vide om de stadig ser rødt?
Vores 4 oldgamle, hentet ned fra loftet (utroligt hvad man gemmer) + 3 (købt på nettet) FDB-stole skulle slibes af, for de skal sprøjtemales sorte og anvendes i sommerhuset, som husbond jo hjælper med at renovere lidt -  vores gamle køkkenlampe (fra ca 1972) har de også sat sig på. Tingene er jo retro, og så er vi da sluppet af med de gamle ting.
Alt det røde maling gav et slemt rødt lag over det hele, de blev næsten færdige (mon ikke husbond klarer det sidste?)
Det sommerhus fylder efterhånden en del i mit hoved (læs: lidt negativt, jeg har altid været en del alene, men det er altså ved at være nok nu,!). Godt det kun varer nogle uger nu inden vi skal på ferie og jeg igen prøver at have min mand ved min side i en hel uge! Nå, min andel med at hjælpe de unge er jo den del der handler om afsavn. Husbond foreslog at jeg kunne tage med op i sommerhuset , men med den vejrudsigt, så nej tak.
.
I går havde jeg  fornøjelsen af 3 af mine børnebørn, i medens deres forældre "så rødt". Hans kunne godt lide, at sidde hos mormor og vågne helt op efter middagssøvnen. Mormor nød det også.
Og efter al det skriveri om sommerhus, og lidt negative tanker, så til noget mere positivt, hvis det er positivt, at starte nr. 3 strikketøj op?
Svigerdatteren køber sommetider garn (hun tror selv på at hun får noget strikket af det), som altid ender på mit lager.
I sidste uge fristede en bekendt mig. Hun viste en Bolero vest som hun havde strikket efter Drops opskrift. Nu har jeg så fundet svigerdatter garn frem, så mon ikke jeg får startet op på den i dag.
Garnet er vildt lækkert, og opskriften er en nem lille sag, så jeg kan mærke at den vil blive startet op, når jeg har kigget lidt på hvad jeg har af sommertøj, og hvad som skal kasseres for at blive erstattet af nyt (jeg kan måske bruge min ferie til en shoppingtur, det er da positivt.) Jeg har ikke gået tur tidligt i morges, så det har jeg også tilgode og solen skinner jo.
Nyd nu alle solen og søndagen, det vil jeg også selv gøre!

3 kommentarer:

  1. Hej Birgit
    Det garn ser da rigtig lækkert ud ! spændende med den bolerovest.
    Hvor har I sommerhus ?
    Bare der er tag på og brændeovn, så kan sådan et nu være hyggeligt i al slags vejr.
    De stole bliver fine - hurra for retro-moden !
    kan du have en rigtig hyggelig mors dag :o)
    dejligt at børnene havde husket det.
    mange hilsener
    Mona

    SvarSlet
  2. Stolene bliver sikkert fine når de engang er færdige.
    Jeg kan godt forstå du er ved at være træt af at være selv, det har jo også stået på siden oktobermåned efter hånden, og jeg husker rigtigt ? Men lang tid er det dog.

    Den lille vest bliver da rigtig fin :) god for nøjelse med den.

    kh. Lis

    SvarSlet
  3. hej Birgit
    Tillykke !
    det blev endnu engang dig, der vandt en give-away hos mig :o)
    sender du mig lige din adresse (igen), så afgår der fluks et strikkehæfte til dig, som jeg håber du vil få rigtig megen fornøjelse af.
    hilsen Mona

    SvarSlet