fredag den 11. maj 2012

Det kan ikke passe ........

at en "ældre" fruentimmer som mig ikke kan lave citronfromage uden trævler!!
Mange opskrifter er afprøvet, men nej, det har aldrig lykkedes mig at lave en ok fromage.
Nu er jeg så kommet i besiddelse af en ny opskrift, (den ligner vist de andre som jeg har afprøvet), og ny Kenwood ankom jo også til matriklen for nogle måneder siden, så .....
Hjemkommet fra job på en ekstraordinær fredag (jeg holder ferie hele næste uge, jubiii!) skulle der laves citronfromage, og minsanten om ikke den lille prøve, som var taget fra til prøvesmagning smagte himmelsk og VAR UDEN TRÆVLER! Nu skal husmond så være med til at bedømme i aften, og de unge (som kommer her for at slibe maling af gamle FDB stole i morgen) kan få lov at smage af den store skål.
Som tidligere nævnt holder jeg ferie HELE næste uge (lidt gl.ferie skal bruges), og spørg lige om jeg glæder mig?  Jeg skal foretage mig lige det som jeg har lyst til, for husbond har jo stadig ting at renovere på datterens sommerhus (det må nu godt snart få en ende), så de første dage er jeg alene, det giver jo en anden slags frihed!
Den står på de rengørings-/oprydnings projekter, som jeg får lyst til, strikkecafé er der også, og veninden skal køres til akupunktur i Århus.
Strikkes på FLS skal der bestemt, jeg tror den bliver så hot, og jeg glæder mig til at montere knapperne i den.
Regitse´s bluse skal der også strikkes på, og måske startes et nyt strikkeprojekt op, man ved jo aldrig?
Måske skal jeg have gæst til formiddagskaffe, og måske ........
Vejret lyder ikke for lovende, men man kan da godt drømme om at sidde på terrassen med sit strikketøj, jeg kan ihvertfald!
På næste torsdag får vi besøg af vennerne vi mødte på vores rundtur til Vietnam, det bliver nok lige så hyggeligt som det plejer.
Jeg ser frem til min ferie kan i nok fornemme.
Nu er der jo først lige week-enden, og den vil jeg ønske bliver god for Jer som læser med her.
Nu vil jeg selvom det næsten ikke kan betale sig, gå ind og rydde op på værelset hvor børnebørnene har legerum, de 3 krudtugler fra Viborg ankommer jo i morgen, og når de er taget hjem igen, ja, så kan jeg gentage oprydningsseancen, nå pyt jeg har jo ferie!!! 

3 kommentarer:

  1. Ønsker dig en super god ferie og håber du får den ferie du drømmer om.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Hvor er det en sød bluse med et fint mønster.
    Lækkert med den citronfromage. Håber den smager :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Dejligt med ferie!

    Jeg elsker citronfromage, men er ikke ekpert i at lave den. Sidst gik det dog meget godt :-)

    SvarSlet