tirsdag den 8. april 2014

Hvor er de blevet af? .........

Jeg har/havde de fineste plastic "oprullere" (eller hvad de nu hedder) købt/brugt i begyndelsen af 80érne til Gobelin-strik. Men de er som sunket i jorden.
Jeg kan se dem for mig, opbevaret i en tom plastik dåse til honning, der er stadig garn på dem, men finde dem kan jeg altså IKKE! Kan ikke forestille mig, at jeg har smidt dem ud, for det vil ikke ligne mig!!!
Nu stod jeg lige og skulle bruge dem, men ok, et stykke pap og en saks, så kan fruen da selv lave dem, jeg ved jo hvordan de ser ud, ha, ha ........

Starten er gået til "Fugle på en snor" fra bogen Mange Masker. Der skal være 2 rækker fugle, men jeg tror kun, at der bliver en række fugle i min udgave, for diagrammet er så småt, at jeg næsten ikke kan se eller tælle det!!!!!! ØVV.......
Hvorfor mon de har lavet det så småt?????

Jeg bruger magnetplade, men har da aldrig før haft så store problemer med at tælle diagrammet!! ØV, det gør det jo ikke hyggeligt at strikke den, men stædig er jeg!

Så gik det anderledes nemt i aftes, der blev strikket hele 3 halstørklæder, ja, rolig nu, det var til mine mus
De blev købt til jul og var iført røde halstørklæder, nu har de så fået påske-gule halstørklæder, og når påsken er omme, kommer tørklæderne af, for så viser kalenderen jo næsten sommer, og så kan de sikkert god holde varemen uden halstørklæder (eller måske kommer de i hi indtil de igen skal have røde tørklæder på.

Hold øje med regnbuefarve legen, jagten er gået ind på den ORANGE farve, og tænk nu synes jeg, at jeg ser orange alle steder, det kommer der et indlæg om senere på ugen.

3 kommentarer:

  1. Så er musene da klar til Påske.
    Du kan få dit mønster forstørret på en kopi maskine, så du må ud i verden og spørge. Måske på jeres bibliotek eller i brugsen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Sikke nogle flotte fugle du har gang i. Kan man ikke forstørre diagrammet i en kopimaskine ? Det kunne måske hjælpe lidt ..

    SvarSlet
  3. Det er da surt med et diagram, man næsten ikke kan se.
    Til gengæld er dine mus rigtig søde

    SvarSlet