søndag den 26. februar 2012

Forår??.......





nej, jeg ved det godt, kalender viser februar, men vejret har da i dag mindet kraftigt om forår!

Her på matriklen har vi fået foråsfornemmelser, vinduer er vasket (de trængte så hårdt) græsplænen er revet, og disse, som har stået i vand, for at slå rod er plantet, jo, jo det spirer, gør det. Nu venter de bare på at komme udenfor, altså senere, når det er rigtig forår.



I februar, hvert år, blomstre denne Amalylus, jeg har før vist billed af den, men jeg nyder den altså hver gang den blomstre.

Vanen tro her i februar, har vi været til FERIE FOR ALLE i dag. Vi skulle lige have afsøgt markedet for rejse til Portugal her i foråret. Vi fandt ikke det vi søgte på messen, men vi ved hvor rejsen kan bestilles! Vel hjemkommet fra messen, blev aftalen, at rejsen til Portugal skal reserveres i morgen, og pludselig siger husbond: "vi kan jo også rejse til efteråret", ja, ja ok med mig, vi kan da godt vente til efter sommerferien, men manden mente altså: endnu en rejse, som evt. skal gå til Indien, som længe har været et næret ønske! Nå, ro på, vi får se? Den replik misforstod jeg i første omgang, men jeg er nok nem at overtale til en tur til Indien til efteråret, kan jeg mærke!

Pind nr. 10 er altså ikke lige min livret, men nu fik jeg jo garn med mig hjem, fra venindens lager + opskrift, så der strikkes lidt indimmellem, så veninden kan få et sjal.

Godt jeg har gang i både strømper og Ginger på tyndere pinde, så kan jeg da slappe af med det.


Afslapningen er det ellers slut med fra i dag af, for nu har jeg en god brugt ferie til salg, i morgen kalder jobbet igen. Har jeg fortalt, at jeg stadig har feriedage tilgode - dejligt!

Nyd nu det dejlige solskin, om et par timer går solen ned.

4 kommentarer:

  1. Det lyder spændende med en tur til Indien og se Taj Mahal og blive forkælet af de fastboende :) Det gør de nemlig. De gør forskel på indbyggerne og de hvide, måske fordi turister betaler mere for servicen.

    Dejligt, at kunne skifte lidt mellem strikketøjet.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. åh ja, det job der kalder ..
    det gør det også her.
    Det samme gjorde haven idag - men det lykkedes at stå imod. ;o)
    Er det den samme amarylis du har til at blomstre år efter år ? jeg har aldrig rigtig haft held til at få dem til at komme igen ..
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Det lyder til at I har haft en dejlig tur til Herning , spændende om turen senere i år går til Indien.

    Dejligt at du og veninden havde nogle skønne dage sammen, det betyder bare så meget at have en at snakke fortroligt med.

    SvarSlet
  4. Mona: Ja, det er den samme, jeg tror det er 12. gang, at den blomstre. Efter afblomstring, stilles den væk, og vandes kun sparsomt, og vupti til næste år

    SvarSlet