søndag den 30. januar 2011

NU KAN DET VÆRE NOK !!!!!!!!

Sikke en start på søndagen! Jeg stod op før husbond havde fået øjnene åbnet, lavede morgenkaffe, hentede både strikketøj og mit nye legetøj - klar til råhygge, lige tjekke mail, surfe lidt, strikke et par pinde inden dagen rigtig startede.
Men, men pc startede, skrev velkommen og skærmen gik i fuldstændig SORT? Rolig nu fru Knudsen, ikke stresse, bare prøv at trykke på sluk/tænd knappen, så starter vi forfra. Men det lod sig ikke gøre, når jeg trykkede på knappen skete der ikke en dyt! Den kunne simpelthen ikke slukkes. Imellemtiden var husbond ankommet i køkkenet, duften af kaffe i næseborene, havde vist fået ham til at vågne. Han blev forelagt problemet, og ja, han fik et underligt udtryk i ansigtet. Han prøvede selvfølgelig også den der sluk/tænd knap. Der var statdi lys i knappen, men den kunne ikke aktiveres!!!

Gode råd var dyre (og hvor var morgenhyggen blevet af ?), vi lod skidtet stå, så ville den vel dø, når strømmen var opbrugt. Og ganske rigtigt, efter et par timer, var der ikke længere lys i den sluk/tænd knap. Har jeg fortalt, at man kunne høre, at maskinen snurrede hele tiden hvor den ikke kunne slukkes. Nå, så var den løbet ud for strøm, og snurrede ikke mere. Strømkabel blev isat, og der blev trykket på den fordømte knap igen, og VUPTI så startede mit legetøj op, som om intet var hændt.

Den har godt nok et optisk øje, så den kan programeres til kun at tænde, hvis JEG kører min finger henover. Men det er den ikke programeret til, og ham der den flike mand fra Expert, havde svaret på min forspørgel, at den kunne man ikke sådan aktivere udenvidere. Jeg har jo sommetider besøg af små pilfingre, men det behøvede jeg ikke at bekymre mig om, sagde han.
Jeg spekulere nu alligevel på om det er det der øje, som gjorde et eller andet?

ET ER SIKKERT:
JEG SKAL RINGE TIL EXPERT I MORGEN, DER MÅ VEL VÆRE EN FORKLARING, FOR AT DEN HER PC OGSÅ HAR FEJL, DET KAN DA VIST IKKE PASSE.
Men lige så sikkert er det, at jeg bliver nødt til at være helt sikker på, at der ikke er problemer med den, for så nævnt tidligere vil jeg ikke starte ud med en ny PC, som har problemer fra start!!!! Man bliver jo en smule skeptisk.

Søndagsglæder:
- Nu kører pc som den skal
- Marie ringede og spurgte om de måtte komme til eftermiddagskaffe, men jeg skal jo på job,
dett var ingen glæde, at måtte skuffe den lille pige.
- Vejret er godt, faktisk supergodt, jeg har gået en dejlig tur.
- Fået vasket gardinerne fra det værelse, som lige har fået nyt gulv.
- Nu skal der snart drikkes en kop kaffe, inden jobbet kalder, sammen med husbond, som
gør bil ren.
- Håbe på en god arbejdsdag, og håbe på at DK vinder guld sidst på eftermiddagen.
- Glæde sig til en aften, med strikketøj, TV med forhåbentligt referat af håndboldkampen.

Billeder i dette indlæg må i undvære, jeg havde bare lige behov for, at læsse mine fustrationer af. Jeg håber snart at den her PC-føljeton stopper, og at alt bliver ok, for jeg skal bare have en PC, som er min ven/legekammerat, og starter og er parat, når jeg beder om det.

God søndag til Jer alle derude

Nå, men lige nu kører den derudaf - så det glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar