fredag den 4. februar 2011

HASTVÆRK ER LASTVÆRK....

det har jeg måttet sande.

Blusen til Hans skulle jo være færdig, så den kan afleveres til ham i morgen, hvor vi skal til fødselsdag (1 år) hos Vigga. Det er vigtigt, at den afleveres der, fordi Vigga skal prøve den. Jeg tror nemlig at hun skal have en størrelse mindre i bredden, og nok samme størrelse i længden. Hun er lidt smal, det samme er Regitse, så der strikkes næsten altid en størrelse mindre end den størrelse, som svarer til alder. Så må der jo bare regnes lidt, og gøres lidt notater.

Så jeg har haft lidt travlt, og det gik bare derudaf, men ak og ve, der var strikket fejl, og jeg måtte strikke ca. 4 cm baglæns. Det var hastværk. Jeg havde også planlagt at veje den inden den blev pakket ind, for det skulle jeg jo vide for at finde ud af om der var nok i 1oo gr. garn til samme bluse til Vigga. Men igen alt for megt hastværk, den blev pakket ind sammen med strømperne, en time efter kom jeg i tanke om at vægten ikke havde været i brug. Blusen blev pakket ud igen, og den vejede 109 gr. i Arwetta.

Jeg har et bundt 100 gr. multifarvet Arwetta, det tror jeg er nok, at det er jeg mest stemt for, men jeg har også lidt nyindkøbt i lyng-farvet, og lidt lilla og gråt på lager (farverne er ikke ok på billedet). Det hele bliver slæbt med til fødselsdagen, og svigerdatteren må så træffe valget.

De små "krudtugler" er jo små endnu, Vigga skal selsvfølgelig have en gave, men jeg synes nu også, at de 4 andre skal betænkes lidt. Så der er pakket gaver ind. Læg lige mærke til indpakningspapiret, som har "HELLO KITTY" motiv. De små piger er vilde med
"Hello Kitty", så selvfølgelig kom det i kurven, sidst jeg var i REMA 1000.

Uden strikketøj du´r helten ikke, så jeg er gået i gang med et par strømper af restegarn til svigerdatteren, som har fødselsdag i næste måned. Skafterne strikkes efter mønster på benvarmere fra denne bog. Der skal også strikke et par strømper til svigersønnen, som også har fødselsdag i marts.
Dagen i dag er næsten fridag, kun med et par timers job, beboerne skulle lige vækkes og sendes på job.
Alene på matriklen, det er jeg i dag, husbond har en lang arbejdsdag i dag, og jeg nyder faktisk, at være lidt alene med mig selv.
Formiddagen er brugt til at koge suppe, så aftensmaden er klar, og fryser er også klar til at modtage nogle portioner.
Som i nok har bemærket, så har jeg fået ny PC, og derfor skal jeg lige lege lidt med billeder/billedbehandling, og det gør jeg så her i eftermiddag. Dejligt når den eneste, som taler er mig, så kan det være at jeg kan finde ud af det. Det kan og skal jeg, jeg har det bare bedst med når det virker og jeg har fuldt styr på det.
Hvilket billedprogram bruger DU?
Ha´ en god week-end derude i blogland.

2 kommentarer:

  1. Det er så smukt og spændende, det multifarvede Arwetta.
    Det kan dog også virke lidt forvirrende med de meget hurtige farveskift. Jeg har både strikket bluse til barnebarnet - str. 2 år, og tørklæder og en hue af det. Du kan se det på min blog, hvis du ikke har set det strikket. Det havde jeg nemlig ikke, da jeg startede med at strikke med det.

    SvarSlet
  2. Tak for din kommentar. Svigerdatter har valgt det multifarvede fra

    SvarSlet