mandag den 12. januar 2009

Jeg kan mærke at jeg er kommet til DK

Velankommet sent i aftes til DK, fik vi et kuldechok!!!!. I morges ledte jeg efter et par varme fløjlsbukser, som jeg mente, at jeg havde, men de er vist givet til genbrugsbutikken. Men uha, det var godt nok koldt, selvom jeg kun har været på Tennerife i 1 uge, har jeg allerede vænnet mig til det lune vejr. Vi har haft en rigtig god ferie (husbond og jeg), var så heldige at finde en last minute rejse til 1698 pr. person. Vi har aldrig været på de Kanariske øer før, og vi trænge lige til lidt ferie, er der nogen som kender til det? Vi var en tur på TEIDE 3.563 m over havet, godt den ikke var i udbrud. Vejret var ikke varmt nok for årstiden, fortalte de garvede medrejsende som har været der 10 - 15 gange, men fint for os, det var som en uge i maj-juni i DK, og farve har vi da også fået + en masse oplevelser, vi er ikke dem, som ligger ved poolen fra morgen til aften, kun et par timer indimellem synes vi er dejligt, ellers vil vi gerne opleve naturen (det kan man i rigt mål på Tennerife), og indsnuse stemningen er også spændende og lærerigt synes vi. Lækker mad fik vi også, der var et par oplevelser som vi godt kunne have undværet.

Vi var advaret og havde også talt med nogen, som kunne fortælle oplevelser med lommetyve, så selvfølgelig passede vi på, men da vi skulle stige på en lokal bus, opdagede husbond og andre buspasagere pludselig, at husbond´s pung blev fisket op af en sidelomme m/velcro-lukning, vi satte efter en nydeligt udseende yngre mand, og fik hjælp af flere andre, så heldige var vi, den uforskammede lommetyv smed pungen fra sig, tog flugten gennem et hegn til en parkeringsplads, og så så vi ikke skyggen af ham mere. Dejligt at vi nåede at få fat i pungen uden at der manglede noget indhold, men hold da op, man bliver altså vred!

Det er godt at vi ikke lider af fly-skræk, for dan vi ankom i bus fra terminalen og ud til fly, var der blå-blink på brandbiler m.m., der var tabt brændstof, da de tankede vores fly, men piloten beroligede med, at alt var under kontrol. Men tænk da vi manglede knap et par timer i at være i Billund, efterspurgte kabinepersonalet en person, som havde røget på toilettet, de spurgte 3 gange for det cigaretskod skulle altså findes, og piloten skældte også ud, og gjorde opmærksom på hvilken fare der var forbundet med sådan en gang uansvarlighed. Altså, hvordan kan folk dog finde på den slags? Der må gå en person rundt med sort samvittighed.

Men alt i alt en rigtig god ferie, hvor der også blev tid til at strikke et par strømper til Regitse, som jeg godt nok tror er for store, men så må de vente til hun kan passe dem, og farmor må så igang med nogen, som er mindre.

Lige inde vi tog på ferie, købte jeg garn og opskrift til en vest i vendestrik til mig selv, og fik også begyndt projektet inden afrejse, men det kom ikke med på ferie, og jeg savnede det faktisk, tænk jer, at savne sit strikketøj, det skal man da vist kun fortælle strikke-entusiaster, for de er vist de eneste som forstår den følelse. Så i dag har det savnede strikketøj fået et par pinde, indimellem at vaskemaskinen er sat i gang, blomsterne tilset, køleskabet fyldt op, m.m.

Nu vil jeg gå på nettet og bestille bogen VENDESTRIK, for den må jeg vist eje. Resten af dagen skal bruges på lige hvad jeg har lyst til, for i morgen er det arbejdsdag igen.