torsdag den 1. januar 2009

12 timer inde i 2009



var SARA LUND strikket færdig. Vi holdt traditionen tro nytår med gode venner, og kom først i seng midt i nat, (jeg ser da heller ikke for kvik ud, kan jeg godt selv se), men da vi i dag ville få besøg af datteren m/familie, ville jeg jo gerne have trøjen færdig til hende. Og det blev den, så da hun havde prøvet den blev enderne hæftet, trøjen vasket, pakket ind i håndklæde og er nu hjembragt til videre tørring i hendes eget hjem.

Jeg er godt nok tilfreds med resultatet, og det er datteren vist også, for den virker varm og blød, så den passer lige til det vejr, som vejrudsigten lover. Dog kunne den god have været lidt længere, men så skulle der jo strikkes en mønster-rapport og 10 omgange råhvidt mere, og så ville den være blevet for lang.

FAKTA: Pind nr. 7

Garn: Natur uld (brun) knap 200 gr.
Natur uld (råhvid) fra Katrinelund Gårdbutik 400 gr.
I morgen vil jeg tage ud til gårdbutikken og prøve om jeg kan ombytte de 300 gr. råhvidt, som jeg har købt for meget af, til Kauni 8/2 til en vest efter vendstrik-princippet til mig selv.
Hvor svært kan det være spørger jeg bare??????
År 2008 slutter lige så træls med hensyn til løn, som resten af 2008 har været. Jeg er jo ansat på timeløn hos kommunen, og min løn passer aldrig!!! Hvorfor spørger jeg bare!!!!
Nej, jeg spørger ikke bare, for da min løn heller ikke passede pr. 30/11, fik jeg nok, og mistede tålmodigheden, hele året har været regulering på regulering. Jeg blev vred, og skældte ud, på lønkontoret, lederen af mit arbejdssted, det hjalp, de regulerede så jeg fik udbetalt den løn som de ikke havde udbetalt, fordi kommune-data var faldet ud/der var glemt deadline for indberetning mm. Så nu kunne vi starte på en frisk, og hvad sker der, nu har vi 1.1.2009 og lønnen som skulle være på min konto med udgangen af 2008 er ikke på min konto!!!!!!!! Godt at det er helligdag, for jeg er altså lige ved at hidse mig utrolig meget op, og hvis jeg kunne få fat på nogen af dem som har ansvaret for, at jeg får løn for mit arbejde, ville jeg vist give dem en skideballe, det kan jeg mærke indeni. Nå, det må så vente til i morgen, men den undskylding om at det er kommunesammenlægningen den køber jeg altså ikke længere. Jeg håber altså, at de får styr på lønbehandlingen i 2009. Det er jo ikke kun min løn som ikke passer/kommer til udbetaling, der er flere af mine kollegaer, som har de samme problemer, og det er da utrolig, at vi er så flinke?
Godt nytår ønskes de som behandler løn, de må have det svært, måske har de svært ved at sove om natten, for mon de kan lade være med at spekulere på, hvordan det føles enten ikke at få løn eller at den er helt forkert.


3 kommentarer:

  1. Hvor er sara lund blevet flot - jeg kan godt forstå at datteren blev glad :-) - utroligt at de ikke kan finde ud af at køre den rigtige løn - der findes intet værre

    SvarSlet
  2. Ja, det er da så træls. Nu er problemet ikke så stort for mig, for jeg har jo 2 job, og husbond tjener jo også penge, men jeg kan ikke lade være med at tænke på en enlig forsørger, og tænk da jeg ringede her den 2/1 09 har de stadig juleferie, det er ikke anstændigt!

    SvarSlet
  3. Flot Sara Lund - jeg havde det samme dilemma med længden, en anden gang overvejer jeg at strikke 11 pinde mellem mønsterborterne, det går der vel ikke kuk i - men super flot i de farver... Godt nytår til dig og dine og tak for kortet på mailen..

    SvarSlet