fredag den 16. januar 2009

Fredag og slutning på ugen



Dagen startede dejligt med SMS, at en god bekendt, som lige havde været til morgensvøming, spurgte om jeg gav kaffe. Selvfølgelig gjorde jeg, med morgenhår og det hele, men vi kender hinanden godt, det er ikke udseendet det kommer an på, men det at være sammen, når chancen byder sig, og uh hvor var det hyggeligt (jeg kom i bad kl. 11.30), men hvad betyder det, vi fik ordnet verdensituationen ved mit køkkenbord, og jeg blev indviet i, at hun ikke kun skulle have barnebarn nr. 4, men også nr. 5 i 2009. I medens vi snakkede, kom husbond forbi og drak lidt kaffe sammen med os, han havde hentet posten ind, og nu er jeg ejer af bogen VENDESTRIK af Hanne Meedom. God start på fredagen.


I går, var vi til fødselsdag hos ældste barnebarn, som fyldte 3 år, det er da utroligt som tiden går. Vi fejrede drengen, som nu en 3-årig skal fejres, så dejlig torsdag var det også. (jeg kan ikke få det bedre end når jeg er sammen med begge mine børn og deres familie og når de alle er ved godt helbred og glade) Det var sådan det var i går!!!


Jeg strikker jo løs på vesten i vendestrik. Den bliver strikket i Kauni 8/2 koksgrå, Kauni 8/2 effektgarn grøn/lille/blå på pind 3. Jeg har ændret lidt på opskriften, jeg strikker nemlig 3/4 ærme i, sådan vil jeg helst have den, for så synes jeg det ser bedst ud, hvis jeg har kortærmet på indenunder. Jeg tror den bliver rigitg god.
Nu hvor jeg er ejer af VENDESTRIK bogen, skal jeg vist i gang med en vendstrik vest til en af de små piger. Mon ikke jeg har lidt garn på lager, jeg tror det.
Og nu skal fredag aften nydes med "flimmerkassen", kaffe i koppen, sidde i lænestolen med benene op, strikketøj i hænderne, husbond indtager nok sofa, måske skulle jeg se om jeg har lidt lækket (sødt) til kaffen, det er trods alt fredag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar