torsdag den 10. oktober 2013

Spændt på om garnet rakte ........

Garnet gik til og slog til, der er ikke en stump tilbage!
Strømperne var med som "rejsestrikketøj" på turen til Sjælland.

Mere om min tur, som var rigtig god, får i et andet indlæg!

Nu er spændingen der så igen, for jeg mente, at jeg havde 25o gr. af  noget Hjerte Nature, farve bordaux, som er en foræring for flere år siden.  
Det garn har jeg haft fat i flere gange, og jeg har haft startet på tørklæde næsten hver gang jeg har fået øje på garnet.
Tørklæde er det så aldrig endt med, men nu efter jeg er startet på en poncho til Vigga, kan jeg altså kun finde 200 gr.!!!!!
Har jeg husket forkert??
Der må ledes efter garn i dag, finder jeg det ikke må ponchoen blive så lang som garnet rækker til!
Planen var der skulle strikkes elefanter, men elefanter er jo ikke grønne, det er jo kun hvis de er "grønne af misundelse", men frøer er grønne, og det grønne garn var på lager. Det samme var diagrammet, nemlig i bogen Kæk og klassisk Børnestrik af Lene Holme Samsøe.
Jeg synes både farve og frøer lige passer til Vigga, og hvis ellers garnet nogenlunde slår til, ja så tror jeg den bliver god.
Blusen med striber må jeg også huske at strikke på, den må ikke ende som UFO

3 kommentarer:

  1. Frøerne er skønne. Forhåbentlig bliver ponchoen god, også selvom du måske ikke finder mere garn

    SvarSlet
  2. Hej Birgit. jeg fandt jo noget hjerte alpaca i mine gemmer, da jeg malede mit soveværelse sidste weekend. Og der var grå iblandt - og hvis det kan være med til at strække på garnet til ponchoen donerer jeg gerne :o) - elefanter er fx grå ;o)

    SvarSlet
  3. Kan se du har fundet et mønster på frøer - så behøver jeg ikke tage bogen med på tirsdag, det havde jeg nemlig planlagt :)

    SvarSlet