søndag den 28. juli 2013

Sommer barndomsminder .........

Min farmor syltede mange bær, og i går kom minderne lige op i min erindring.

Når farmor skummede bl.a. gelé, fik jeg lov til at spise det hun skummede af, uhm det var dejligt! Deligt var det også for en lille pige, at få et stykke af hendes nybagte frankbrød, smurt med honning og friske jordbær ovenpå, ja så var det sommer!
Jeg boede tæt på min farmor og bedstefar, og mange skønne, og lærerige timer har jeg tilbragt hos de to flittige mennesker, ærgeligt (kan jeg se nu), at jeg ikke var så interesseret når farmor ville lære fra sig af sin kunnen ud i håndarbejde, madlavning m.m., men noget må der trods alt have hængt ved!
Stikkelsbærgelé blev kogt i går. Jeg har aldrig før lavet gelé, så det var spændende at prøve,  også stikkelsbærmarmelade blev lavet i går, det har jeg heller ikke prøvet at lave før, så spændt på hvordan det smager?
Jeg er nødt til, at få brugt nogle af alle de stikkelsbær, som husbond har høstet på vores kun 2 buske, han har også "nippet" dem, så det har været teamwork, nu har vi tilbudt naboen, at høste de sidste stikkelsbær, for vi gider ikke at se flere stikkelsbær nu!!!!
Min faste følgesvend når jeg skal sylte, har altid været denne bog
STRIKKEFRONTEN:  Jeg strikker på PEASY, som skrider godt fremad, naboen (som ikke strikker) var til kaffe på terrassen i aftes i det dejlige vejr, hun undrede sig over, at jeg kan finde på, at strikke om sommeren, ha, ha .........  Det undre da ikke jer vel?
Måske vil jeg strikke lidt på blusen til Vigga i dag?

En blandet buket plukket i egen have pynter her på bordet, hvor vi om et øjeblik vil indtage morgenmaden, og vil derefter skal søndagen nydes,dog skal jeg lige holde øje med min tlf.(Galaxy S3) , den er begyndt at bruge mega meget batteri, nogen der har et bud på hvad årsagen kan være??? Måske vil jeg kontakte butikken hvor jeg har købt den, for det kan da ikke passe, at den går tør efter 12 timer, vel?????

1 kommentar:

  1. Dejlige minder fra barndommen har jeg heldigvis også. Vi boede i samme hus som min mormor og morfar, så jeg tilbragte mange timer i køkkenet hos min mormor. Det var også hende, dr lærte mig at strikke :-)
    Og nej, jeg er bestemt ikke forundret over, du strikker om sommeren; selvfølgelig gør du det
    Jeg har en Galaxy S2, den havde samme problem i starten, og den var til rep et par gange uden at blive bedre. Til sidst installerede de fabriksinstillingerne - og den har virket siden
    Sikke en smuk buket, du har hentet i haven

    SvarSlet