mandag den 16. september 2013

En overraskelse var det .......

at lukke døren op her til morgen!
Det er ikke nemt at se det, men det er Dannebrog som ligger i vores busk og ud i opkørslen. Kan slet ikke have, at flaget ligger på jorden, så jeg måtte ud og samle det op! Det var naboen, hvis søn havde fødselsdag i går, som havde glemt flaget og snoren var åbenbart sprunget!!!

Jeg har fået forespørgsel på halsrøret, som jeg har hæklet.  (se tidligere indlæg) Det er hæklet efter opskrift i tillæg fra Familie Journalen "På pinde for dig". Jeg har hæklet i restegarn i Hjerte Flamé med hæklenål nr. 3,5 mm. Syet tørklædet sammen, så det blev til et rør, og absolut et hit!

I week-enden havde jeg hænderne op af lommen, det resulterede i sådan en tommeltot. Jeg havde hansker på, og turde næsten ikke tage dem af, for jeg så både sol, måne og stjerner på samme tid, så jeg troede næsten, at jeg havde mistet noget af tommelen, ha, ha ....... Så slet gik det nu ikke, og jeg kan sagtens strikke

Det er sæson for høst, så jeg har fået en foræring af blommer og æbler, det kom der cremet marmelade ud af efter en tur med stavblenderen, uhm vi prøvesmagte i går!!!
Lidt æbleflæsk (husbonds livret) blev det også til

Jeg har lidt flere blommer, som skal rengøres, men de kommer nu i fryseren til brug senere.
Valnødder er også begyndt at lande på jorden, de skal jo også høstes!
Hindbær skal også pukkes, og puttes i fryseren!
Man burde have noget maskineri til alt det høstarbejde, men det er jo rart, at kunne hente det i fryseren på et senere tidspunkt.

I morgen er det tirsdag, og endda i den uge hvor der er strikkecafé, herligt

2 kommentarer:

  1. Sikke en høst I har af blommer og valnødder, hindbær osv. Dejlig årstid hvor det hele kan kommes i fryseren. Sikke noget med det flag.

    SvarSlet
  2. Det er godt, du samlede Dannebrog op, det er ikke godt at se det ligge på jorden
    Pas på med at tage hænderne op af lommen, selvom du vist er nødt til det med alle de lækre frugter, der skal plukkes og gøres i stand

    SvarSlet