fredag den 19. oktober 2012

Jeg er ikke landmand ......

men har det, som om jeg var det. Jeg vil nemlig også gerne have tingene i hus, inden vejret ødelægger dem, så: "Rede hvad redes kan"
Disse vinterasters plukkede jeg i dag, regnen er ikke det bedst for dem, og heller ikke for de sidste morgenfruer, så begge dele står nu i tørvejr herinde. Og jeg synes at de pynter.
Valnødderne har husbond bjerget,  der er ikke så mange, som der ofte har været, men nok til os og der kan da også blive til begge de 2 unge familier. En plan har jeg også, den går ud på, at lokke husbond til at knække en del af valnødderne, så de kan komme i fryseren, så er de nemme at tage op og anvende i bagværk, salater m.m.
Om lidt er der tid for mit TV-strik, som jeg stadig holder focus på, og glæder mig til at se, om jeg kan finde ud af at montere, der er en tegning, men det virker lidt kryptisk,og så skal ponchoen jo også en tur i vaskemaskinen. I hører nærmere om, om det bliver et vellykket projekt jeg snart er i mål med.

 

4 kommentarer:

  1. hej Birgit
    du har ret i, at det gælder om at få tingene i hus mens tid er. Lige nu ser der ret kedeligt ud derude.
    Men skønne buketter du har skabt til inden døre
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Smukke blomster du har fået i vaserne. Ja. den efterårsregn er lidt hård ved havens blomster - men farverne er smukke for tiden:-)

    SvarSlet
  3. Uhm valnødder er godt og kan bruges på mange måder. At de kan fryses klar til brug var jeg ikke klar over.

    Dine asters har en skøn farve.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Ja de lyser da godt op på en grå dag

    Jeg kommer ikke til fredericia til messe - som du spurgte om i en kommentar hos mig

    Men vil da ønske dig en god tur

    SvarSlet