søndag den 28. oktober 2012

"6. gear"/"en omgang"/"tyvstjålet"......

"Tyvstjålet" har jeg endnu engang, billedet er fra www.helleshjoerne.blogspot.com , Helle og jeg gav nemlig "en omgang" altså på tæppet, Lene og Åse som vi fulgtes med og havde en rigtig god dag sammen med tog billedet. Og ja Helle, vi kørte i fredags i "6.gear". Men ikke lige fra morgenstunden, for der var snevejr, da jeg startede hjemmefra, men der var jo noget snak om 6. gear, har i fundet ud af det?
Billeder fik jeg ikke taget så mange af, jeg havde vist for travlt med at suge indtryk til mig!
Og ih, hvor var jeg træt da jeg kom hjem efter en lang god dag!
Lidt godter kom der med hjem, så snart skal jeg i gang med  dette halsrør, har læst på www.gaasehavehuset.blogspot.com , at 75 cm er lidt vid, så jeg har lige spurgt på denne blog om hun mener, at jeg skal bruge mindre pinde eller slå færre masker op, så jeg ikke kommer til at lave min AFRODITTE for vid.  Hvis der er nogen af jer derude, som har erfaringer omkring halsrøret hører jeg gerne fra Jer.

Vintertid = strømpetid
I går da vi fejrede husbond, som havde fødselsdag for et par dage siden, fik de 3 børnebørn som jeg er mormor til varme strømper med hjem.
Jens på 6 år, (som normalt ikke vil have strik på) blev så glad for strømperne, at han udtrykte det således: "Mormor er sej til at strikke", det øger da min lyst til at fortsætte med at strikke. det kunne være dejligt, hvis Jens ville aftage andet end kun strømper!
 
Så er der jo også de to, som jeg er farmor til, Vigga mangler vist ikke, men det gør Regitse, så der er gang i et par til hende. Mønsteret på skaftet har jeg fundet hos www.åbentværksted.blogspot.com , det er såre simpelt, men giver en fin effekt når man skifter farve efter hver 4. pind.

Nu er årets høst af valnødder tørret, og kommet i kurven. Regitse nød at flytte nødderne fra bakken og over i kurven, for så kunne hun også spise af de lækre nødder.

Nå vi alle er samlet, er der jo en vis larm (læs: voldsom) ind imellem, så husbond trængte vist til lidt ro, og Vigga trængte til at komme ud, så de 2 gik tur, og da de kom tilbage, kigge Vigga ind ad vinduet, de 2 ville vist lige orientere sig om, hvor langt fremme jeg var med aftensmenuen.
Det har været et par gode og anstrengende dage, så i dag skal det foregå i slowmotion her på matriklen.
På tirsdag er der strikkecafé og jeg er allerede begyndt at tænke på hvad som skal med i tasken, og jeg har hørt en lille fugl synge om, at der nok er en strikker mere, som vil tilslutte sig det gode selskab.




1 kommentar:

  1. Hyggen får vist bare fuld skrue hos dig ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet