lørdag den 9. maj 2009

Den passede ikke,


altså trøjen jeg selv havde forsøgt at komponere, ud fra et billed, det var lidt ærgeligt, men skidt pyt. Jeg fik trøjen med hjem, den er trævlet op, og nu strikker jeg denne her af det optrævlede garn. Det er en opskrift fra www.rasmilla.dk/ , den hedder AMAYA. Jeg har tidligere købt og strikket FIONA, efter opskrift købt samme sted, og sikke en service man får der! Opskriften kom på mail i løbet af et par timer, og det er jo dejligt, når det kribler i fingrene efter at komme igang. Opskrifterne er velbeskrevet, jeg vil betragte mig selv som øvet strikker, men jeg er sikker på en ganske uøvet strikker let vil kunne frembringe den ønskede ting efter en rasmilla-opskrifter. Og på opskrifterne står der at Sanne kan kontaktes hvis der opstår problemer med strikketøjet. Så det er et sted som varmt kan anbefales.



Jeg er næsten sikker på, at denne trøje kommer til at passe, og at de unge mennesker bliver glade for den til Regitse, selvom de var lidt ærgelige over at den anden måtte træles op, for de synes den var så fin. Jeg er også i gang med FIONA i lilla farver, jeg ved ikke lige hvorfor det er lilla igen-igen, men det falder sig bare sådan.


Nå, det er nu nok fordi Regitse har meget tøj i lilla nuancer.





Sidste week-end var vi på besøg hos datteren og svigersønnen i deres sommerhus på Djursland. Når vi er der skal vi næsten altid omkring fiskehandleren efter fisk til frokosten, og det kan jo så kombineres med en rask travetur, et ophold ved vandkanten, så de små kan lege lidt med sand og vand. Jeg nyder disse ture ned til havet og sammen med alle 3 børnebørn er det jo helt uvertruffen. Vi voksne får os også en god snak under sådan en travetur.


Vejret i dag har godt nok været ret blæsende her, men det har dog holdt tørt hele dagen, så fru Knudsen fik plantet alle krukkerne til, og ih hvor det da lyser op og minder mig om sommer. Lun rababerkage er også bagt, så den skal nydes til aftenskaffen. I morgen er det tid til job fra 10-19, så da smutter det meste af dagen, men der meldes vist om godt vejr, så mon ikke beboerne kan lokkes ud i den friske luft, jeg håber det.
St. Bededag var vi til konfirmation, og sikke en god dag det var, tiden bare smuttede afsted, og det er da tegn på, at det var en god dag.
Fik jeg fortalt, at Nicoline var så sød og fin i sin hvide kjole.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar