søndag den 31. maj 2009

AT STÅ OP OG STRIKKE.........

det er nu ikke helt det samme, som at sidde behageligt i en stol. Min farmor lavede meget håndarbejde, især ORKIS, hun kæmpede en kamp for at lære mig det, men det havde IKKE min interesse, det har som voksen ærgret mig en del gange. Min farmor havde altid håndarbejde i hænderne, og når hun gik ud for at kalde på min bedstefar til spisetid, så var garnnøglet i lommen på forklædet og hun orkerede imens hun gik, så hun spildte ikke tiden (jeg forstår nu, at hun nok også nød at orkere). Min kiropraktor siger, at jeg godt må strikke, men jeg synes nu ikke det er nemt at stå op, så det ville have været dejligt at kunne orkere.
I disse dag, driller min iskiasnerve så meget, at jeg i onsdags måtte smide håndklædet i ringen, og opsøge min kiropraktor (som jeg ikke har været hos siden 2003). Han mente det ville være på sin plads, at tage et par røngentbilleder inden behandlingen, for der kunne jo være sket ændringer. Så jeg blev da lidt nervøs i ventetiden på fremkaldelsen, det kunne jo være noget være end det sædvanlige, slidtage (efter mange års kontorarbejde), skævhed m.m., men heldigvis var det bare det som det altid har været. Jeg har nu fået 2 behandlinger, og godt er det bestemt ikke endnu, men han har før kurreret mig, så jeg er fortrøstningsfuld. Jeg går jo morgentur hver dag, og min bagdel og mit ben har det værst om morgenen, jeg kan næsten ikke få det i gang for smerter, så i morges måtte jeg give op efter 100 m, men efter et par piller og lidt spadseretur i haven, i den skønneste pinsesol, kunne en lille morgentur gennemføres. Det er så pragtfuld med sådan en morgentur, man bliver afhængig af den, for det giver energi, klarer tankerne, og påvirker humøret i positiv retning.
Min tur rundt i haven, fik mig atter til at tænke på min farmor, da jeg så vores jordbærplanter, som de da stod og strålede i den dejlige pinsesol. Når det var sommer og min farmor havde bagt franskbrød, og jeg så fik et stykke imendens det stadig var lunt, og der kom honning på og havle friske jordbær. Ja så kan jeg huske, at jeg næsten kunne høre englene synge.
Så ja, jeg kan se, at det ikke varer længe før de første jordbær kan plukkes. Og så laves en del til syltetøj, til glæde bl.a. for min famile, et par kollegaer, de synes det er dejligt at fru Knudsen medbringer syltetøj til formiddagskaffen, for som de siger, "dit er meget bedre end det man køber", og ja så scorer jeg jo lidt billige point der.
God pinse til Jer derude i blog-land, nu vil jeg gå ned og forberede tilbehør til en dyrekølle, som husbond vil komme på weberen til aften, hvor søn og svigerdatter samt Regitse kommer, min svoger og svigerinde kommer også. Med det vejr skal vi rigtig hygge os med god mad på terrassen. Apropos Terrasse, så tror jeg også jeg vil opholde mig ca. der resten af denne dejlige pinsedag.

2 kommentarer:

  1. det lyder som nogle dejlige pinseplaner. Held og lykke med den iskias

    SvarSlet