lørdag den 1. november 2014

"Søren Spætte" .......

er det ikke, som hakker her på matriklen, men derimod os som har adresse på matriklen.
Jeg "arvede" jo for en tid siden, en kasse med strikkepinde og hæklenåle og også lange hæklenåle med krog i begge ender. Jeg anede ikke hvad de lange hæklenåle skulle bruges til.
Venlige mennesker fortalte mig at det ikke var hæklenåle, men hakkenåle til Tunesisk hækling???
Havde aldrig hørt om det før, men hurra for nettet, udførlig vejledning har hjulpet mig i gang, kunne ikke vente til næste gang i strikkecafé! http://aslaugmork.blogspot.dk/ har lovet at hjælpe mig og min mentor i gang, men nu hakker jeg altså i det.
7 store træer på mellem 13 og 15 meter er faldet, så husbond hakker også, men det er i træ, som har gjort matriklen så lys og anderledes, at se på, og som så kan forsyne sønnens brændeovn i laaaang tid, når det er blevet til tørt træ.

Jeg får ikke blogget så meget som jeg gerne ville for tiden, der er så mange andre ting, som kommer forstyrrende ind, lidt læseri på andre blogs, og lidt kommentarer bliver det da til. Jeg kan ikke undvære bloggen, (kan jeg mærke) ikke fordi jeg vil nedlægge bloggen, for den er min "hobby"og hyggelig, men tid i ved ........


Lidt strik er det blevet til, hue og vanter filtet i maskinen og strikket efter "selvkomponeret" opskrift, med magic-loop. 3. sæt er på pinden. 3 1/2 på strømper i voksen størrelse er det også blevet til. Jo, jo julegavekassen vokser skam.
I går blev mit garnlager rodet ud af skabet, og datteren valgte garn til et hæklet tørklæde, som hun havde set på nettet, og som hun mente jeg kunne kreere, for det ønskede hun sig til jul.
Halloween blev i går fejret efter alle kunstens regler. Husbonds fødselsdag fejring blev flyttet til denne dag, for Skovmuseet havde som vanligt "uhyggeligt" arrangement!
Først blev der spist hovedret, derefter gik turen til "uhyggen", mørkt, lidt selvlysende edderkopper, og en heks som pludselig dukkede frem fra mørket, uha, uha, godt børnene havde en voksen hånd at tage fat i. Da vi vendte tilbage til matrikkelen, med lidt skræmte børn. Ventede (slik)- Pizza og dessert. Måske sukkeret hjalp lidt på nervesystemet.
Det var så dagen bulletin herfra, måske går der ikke så lang tid inden det næste indlæg, for der bliver nok lidt at skrive om, for den 6.nov. er der strikkeworkshop på Tørring Bibliotek, hvor Lene Random fra LILLE-STRIK  kommer for viser og fortæller, det tror jeg bliver spændende.





3 kommentarer:

  1. Det er ret sjovt at hakke, synes du ikke? Jeg er ikke så skrap til det, men jeg øver mig ind imellem
    Det er nogle fine, filtede sæt, du laver, de kommer til at varme godt

    SvarSlet
  2. Jeg har også skaffet mig en hakkenål for nogle måneder siden. Men er endnu ikke kommet i gang med at bruge den. Jeg kunne godt bruge nogle nye betræk til et par puder, og har set nogle fine eksemplarer. Så jeg må vist også hellere til at "You-tube".

    SvarSlet
  3. Det er flotte resultater du har med filtningen ..
    nu er det spændende om det går ligeså med hakningen ?
    (kan ikke rigtig forene mig med ordet ;o)
    kender godt det med ikke at få blogget så meget - men lidt har også ret - og er bestemt bedre end ingenting ;o)

    SvarSlet