søndag den 21. februar 2010

Restegarn .........

det er hvad der er brugt til denne spiral-strømpe (min dukke er endnu een gang model). Garnet har jeg fået forærende og troede godt nok aldrig at det ville blive brugt, men lille Vigga, som er 14 dage gammel i dag, skal da ikke fryse sine fødder.

Det er godt nok en kold tid vi lever i, og hvis man så forestiller sig, hvor varmt der var inde i hendes mor´s mave, ja, så forstås, at hun trænger til varme strømper.

Det samme gælder jo for lille Hans, som er 5 uger gammel nu, han skal da også have et par lune hjemmestrikkede af mormor. Igen skal anvendes restegarn, overskud fra et par strømper som jeg strikkede til mig selv. Jeg starter i aften, jeg har vundet reste garnet op i 2 bundter, vejet det og begynder med tåen og strikker dem så, så lange de kan blive.

Jeg er blevet helt vild med de der spiral-strømper, måske de 3 "store" (læs: den ældste er lige fyldt fire) børnebørn også skal have sådan et par, strømper kan man jo altid bruge, også om sommeren (den danske sommer plejer jo ikke altid at være så varm, og den plejer også at kræve gummistøvler). Og det er med at bruge af resterne, så længe at der er nok til børnestrømper.

En kuvert skal afsendes til Risskov i morgen, den kommer til at indeholde det her, som jeg håber Vigga´s forældre vil tage godt imod. Det er strikket i Bamboo fra Hjertegarn. Da billedet blev taget var vesten (restegarns opskrift fra Isager og futterne er opskrift fra Filcolana) ikke skyllet op endnu.

Dagen i dag er gået med næsten ingenting, jeg har været på jagt efter min energi/overskud, men har ikke fundet den endnu. Måske er det humøret, som ikke lige er helt i top. Jeg er ved at være trær af al den sne, og af at mit hus, det roder og er støvet, fordi husbond renovere stuen neden under, og han har altså en engels tålmodighed, og går og hygger sig med at gøre alt derinde 120% korrekt, den tålmodighed har jeg altså ikke, så det irriterer mig, at jeg ikke synes, at der sker fremskridt. Han er mere perfekt end de fleste. Jeg vil jo godt tale om den kommende indretning, evt. en ny skænk, og måske nye gardiner og endda et fladskærms TV, men næh nej, det kan vi tale mere om når vi kommer dertil. Ikke sådan at han ikke er med på nyanskaffelserne, men mænd har jo som bekendt lidt svært ved at have flere ting i hovedet på een gang, min har ihvert fald. Nå, han hygger sig, og godt bliver det jo når engang det bliver færdigt.

Så det var godt, at jeg lige fik startet på de små spiral-strømper, har fået gået en tur i det dejligste klare solskin. Nu vil jeg gå i gang med maden, som skal bestå af stuvet hvidkål med karbonader til og i morgen er det så arbejdsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar