lørdag den 12. december 2009

Der er i dag et vejr,

et solskinsvejr, ja sådanne ord er der i en sang, godt nok om forårsvejr, og det har vi jo just ikke lige nu, men pyt,hvor har vi nydt det, det har været dejligt i dag, bare det at se solen, ja det kan næsten ikke blive bedre for humøret.
Vi har nydt det sammen med Regitse og hendes forældre. Vi var på besøg hos den lille familie, som i begyndelsen af februar 2010 forøges med endnu et medlem, som vistnok bliver en lille pige. De har for første gang et juletræ, det havde vi hørt om i tlf., og så måtte vi da lige derop for at se Regitse´ juletræ. Og flot det var det lille træ, pyntet med kugler, fugle og lyskæde pyntede det i stuen, og spørg lige om Regitse stolt viste det frem? Det varmer altså rigtig meget når den lille unge stråler om kap med lysene på træet, og viser sin glæde over at vi kom på besøg!!!!!!

Her strikkes der stadig dukketøj, jeg er i gang med nr. 2 køreposeog mangler så kun en "Body". Jeg håber at få køreposen færdig i week-end, og på mandag skal jeg ud at rejse med bus, i laaaang tid, for det kan ikke passe med en gennemgående bus, men det gør ikke så meget at det tager tid, for så kan jeg jo strikke på den body som jeg mangler (julen nærmer sig jo, og pigerne skal have det samme hjemmestrikkede til dukkerne nemlig: Trøje m/hue - kjole - kørepose og body. Pu-ha, jeg skulle vist være begyndt for et par måneder siden!!!! Men dejligt at få brugt garn fra lageret. Der er godt nok et bundt garn, som jeg ved jeg stod med i hænderne i går, men jeg kan simpelthen ikke finde det (tro nu ikke at jeg har det SÅ rodet, nej, jeg tror det er nisserne der har taget det eller også er det mig der har lagt det et utænkeligt sted!





Nå, jeg tror nu, at det dukketøj vil blive flittigt brugt, for se lige hvor omsorsfuld Marie er når hun er på besøg her, og giver min dukke som hedder Pedro sutteflaske, godt for pigerne at jeg har den dukke, og praktisk for mig også, så kan jeg jo prøve om tøjet passer.


Jeg glæder mig i denne tid: for i morgen skal vi som vanligt hente juletræ hos Kirsten og Tom, det plejer at være så hyggeligt. På mandag er der dømt "pebernødde-dag" hos datteren (det er derfor jeg skal med rutebil, jeg er stadig lidt svimmel). Datteren gik på orlov for 14 dage siden og svigerdatteren startede på orlov i går, så den dag skal vi piger i familien + Jens rigtig hygge os.
Og så håber jeg på gevinst.
Vi var omkring Bilka i dag, og jeg lod mig friste at en skrabejulekalender, som jeg hvis jeg er heldig har gode chaner for gevinst på, og så har jeg lagt en kommentar hos http://karenklarbaeksverden.blogspot.com/, og så har jeg da også lov at drømme om, at blive den glade vinder af en hæklet mariehøne.
Jeg vinder nu nok ikke (jeg plejer aldrig at være heldig i den slags), men "lykken er ikke gods eller guld, lykken er ikke storhed og ære", de linier lærte min mor mig, og de er da så sande. Men der er altså noget med denne juletid. Min mor døde i 1987, men jeg har lagt mærke til at hun et par gange for nylig, er dukket op i min bevidsthed, nå, det har nu nok ikke noget med julen at gøre, nok snarere, at jeg er mormor/farmor til 3 snart 5 dejlige børnebørn det nyder jeg, og jeg ved at hun også nød sine børnebørn.
Nu må jeg vist ned og forberede aftensmaden, derefter op i stuen med strikketøjet, kaffen med lidt sødt til, Barneby på TV og husbond i sofaen, hvis altså han kan løsrive sig fra sit værksted, hvor har går og hygger sig med sit "husflid", som vist bliver til en jule- eller fødselsdagsdag.
Billed af husbonds projekt følger nok senere.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar