fredag den 27. marts 2009

igen - igen

det var hvad lægen sagde i onsdags, da jeg kontaktede ham for at fortælle at penicilin kuren på 7 dage som jeg stoppede med mandag, kun havde gjort at jeg havde det lidt bedre. Så yderligere en 7-dages kur til mig, og jeg føler mig ikke helt kvik endnu. Så åh hvor jeg glæder mig til at det bliver forår og bedre vejr.
I mandags var jeg til bedsteforældredag i Regitses vuggestue, og ih hvor Regitse og jeg hyggede os, at jeg var ventet, det var der slet ingen tvivl om.
I dag hvor der er delvis fridag, har jeg nået en del, bl.a. fået ringet til pensionsselskabet, og ringet for at bestille lammekølle til påsken, været til kropsmassage og zoneterapi og fået købt en jakke, som passer perfekt til en nederdel som jeg købte for at bruge til bl.a. julearrangementer. Nederdelen har bare hængt i skabet med prisskilt på, men nu kan den komme i brug, og godt for det for en 30 års fødselsdag og en konfirmation venter forude. Nu mangler jeg så bare et par nye sko og evt. bluse. Så jeg har da fået noget ud af formiddagen, og om 1/2 time venter de på mig i bofællesskabet, dem skal jeg være hos indtil kl. 20, så jeg når lige hjem og kan nå at se x-factor sammen med husbond. Han har lovet at have kaffen parat, og mit strikketøj står lige ved siden af lænestolen og så bliver det rigtig week-end.
Week-end skal bruges på lidt vinduespudsning, og så må jeg vist se at få mig taget sammen til at begynde at spadsere mine lange ture, som jeg ikke har fået gjort i lang tid, men jeg mangler det kan jeg mærke, men der er lige det med det ustadige vejr, ikke helt rask, ikke tid o.s.v., mon jeg kan finde på flere undskyldinger for ikke at komme ud at gå?
Der skal også strikkes, for nu mangler jeg kun 20 p på hætten på Maries jakke. Den skal strikkes færdig, og filtes i denne week-end, har jeg bestemt. Måske når jeg også at få syet lynlås i og få hæklet en blomst som skal syes på. Jeg er begyndt på FIONA top til en af mine børnebørn småpiger eller niecens datter. Den strikkes af noget garn fra Brugsen (Firenze), og mønsteret følges, bortset fra at jeg strikker på rundpind, fra ærmegab og ned. Jeg tror den bliver rigtig god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar