fredag den 20. marts 2009

Hårspænder m/pynt



det holder mine småpigers mødre af, så da jeg i aftes fik at vide at jeg får besøg i dag af Regitse og hendes forældre, gik jeg i gang med at lave nogle til Regitse. Det ene spænde har fået en mariehøneknap, for Regitse går nemlig på en stue som hedder Mariehønerne. Jeg har før både købt og lavet spænder, men de har det med at blive væk eller forputte sig. 3 stk. blev det til i aftes. Og spørg lige om jeg glæder mig til at de kommer på besøg. Nej , det behøver i da ikke, for svaret er JA.
I går kunne jeg sagtens høre at husbond kom hjem, for udstødningen på bilen var knækket. Husbond er på job i dag, han har jo ellers fri om fredagen men, men.... Så jeg måtte op og være chauffør for ham, dernæst aflevere bilen hos mekaniker, for laves det skal den hurtigst muligt, for det lyder voldsomt!!! Men det er nu også o.k. at komme tidligt op på min fridag, som jeg så har helt for mig selv, og det skal udnyttes!! Først blogge lidt, så ringe til en veninde, dernæst skal huset have en overhaling og der skal handles lidt ind. Planen er at det hele forhåbentligt nås i formiddag, for jeg er næsten sikker på, at lige over middag så kommer sofaen springende og så vil jeg tage imod den og hygge med lidt strikketøj, let musik, kaffe i koppen og solen der skinner ind af vinduerne. Lyder det ikke som god udnyttelse af en fridag med mig selv?

STRIKKEFRONTEN: Jeg føler lidt krise, men jeg har da lavet lidt håndarbejde på det sidste.
Jeg har hæklet en vest, efter opskrift fundet hos FamilieJounalen på nettet. Det vil nu faktisk sige at jeg har hæklet 1 1/2 vest efter samme opskrift, bare forskellig tykkelse garn. Den råhvide er til mig selv, i garn fra min ven, jeg fik ja alt hendes overskudsgarn. Og det var en hel del. Dette garn uden bandarole, hæklet med nål nr. 6. Og ih hvor er det lækkert og blødt. Jeg bliver helt sikkert vild med den over en solbluse når vinden en sommeraften bliver lidt kølig. Et hit tror jeg.
Den rødmelerede er til en af småpigerne, nål nr. 3 1/2, af noget garn købt hos http://www.rokkeriget.dk/. Det er bomuld/viscose. Nu må vi se hvem af de to små piger der får den når den bliver færdig. Knapperne skal hækles, det har jeg ikke prøvet før, så det bliver spændende. Jeg må se at få begge veste færdige, jeg hader nemlig halvfærdigt arbejde!!
Og halvfærdigt arbejde, det er det Maries filtede jakke er, men overmiddag skal der samles masker op til hætte (OG SÅ SKAL DER STRIKKES 88 P, ØV ØV, MEN NÅR JEG NÅR DERTIL, SÅ SKAL DEN VIST OGSÅ KUN FILTES OG HAVE LYNLÅS ISAT) Det bliver stort når jeg når så langt!!!
I morgen er arbejdsdag i bofællesskabet, søndag på visit, og på mandag skal jeg besøge Regitse i hendes vuggestue der er nemlig bedsteforældredag. Det bliver hyggeligt, måske kan jeg nå omkring mit fortrukne indkøbessted for garn, jeg vil nemlig gerne i gang med FIONA´s top, og MINI TIL VOKSNE, nå nu skal jeg da vist huske at Maries jakke endnu ikke er helt færdig!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar