mandag den 21. juli 2008

Oprydnings-flip



Jeg er vist gået helt over gevind med oprydning/rengøring!
Husbonden laver legehus, som skal ligne Bamse´s Hus, det bliver ganske flot, men et ret stort arbejde, som tager masser af tid. Nå, hvad skal jeg så lave nu hvor jeg har ferie? Jeg døjer med min bagdel/ryg, jeg har gået til fys et stykke tid, jeg tror det er en nerve som er kommet i klemme, det gør ihvertfald ondt indimellem, men lidt smertestíllende/muskelafslappende hjælper et stykke tid. Det er da også blevet lidt bedre, men helt godt er det bestemt ikke, og fys holder ferie. Det sætter altså min tålmodighed på prøve, for mit valgsprog plejer at være "jeg kan hvad jeg vil", men den holder altså ikke i denne tid. Og det har varet ca 1 måned nu!!! Så haven kan jeg ikke holde til, ja selv når husbonden skal have en "hold ved montør" driller min bagdel mig. Så humøret bliver også påvirket, men noget skal der altså ske, så 1. feriedag er brugt på rengøring og smide ud proces på et værelse, som bruges som gæsteværelse m.m., og hold da op hvor er det dejligt nu hvor det ser så pænt ud og ligefrem lugter rent - god fornemmelse!
Nå, nu har jeg da fået fortalt, at det er træls med den bagdel/ryg, det letter altid, at få sat ord på tingene, og forhåbentligt går det bare en lille smule bedre i morgen.
Det er nu utroligt hvad man går og gemmer, under dagens dont, fandt jeg nogle gamle fagblade dybt nede i en skuffe, og undrede mig over hvorfor de ikke forlængst var smidt ud, de var fra firserne, men de indholdt regler omkring efterløn, men de regler er jo forældede, så ud med bladene. Jeg vidste nu godt jeg havde lidt rester af noget min søn har haft brug for, da han boede herhjemme. Der var nåle, og sprøjter (ubrugte), dem brugte han, da han af lægerne var ordineret EPO, p.gr.a. at han er nyresyg, altså ikke fordi han skal køre på cykel på bjerge i Frankrig. De sprøjter er afleveret på apoteket. Han har heldigvis ikke brug for EPO nu, for han blev transplanteret i nov. 07, da fik han sin fars nyre, og har det p.t. fint. Han blev også transplanteret i ´96, da fik han en nyre af mig, og havde et godt forløb indtil sommeren 07, så dejligt at farmand også havde en han kunne bruge!
Nå, det var lidt tanker om hvad EPO i grunden var beregnet til, det er godt for bl.a. nyresyge, men noget skidt for cykelryttere!!

2 kommentarer:

  1. Velkommen i klubben - jeg døjer med min rumpe og har gjort i snart 2½ måned nu - en iskiasnerve, der sidder i klemme - har just været ved lægen igen i dag - og fået ordineret noget muskelafslappende og 1 times cykling hver dag, så den kan komme ud af sin klemme, den nerve. Men for pokker, hvor er man dog elendig med sådan en defekt bagdel... Håber ikke du kommer til at gå så længe...

    SvarSlet
  2. Hej Mette!
    Medlemsskabet i den rumpe-klub, kunne vi vist begge godt undvære. Er vi ikke enige om, at melde os ud snarest muligt?
    Jeg føler med dig, for du har ret det er bare så træls. Jeg har her til morgen overvejet oo jeg skal trodse smerterne og gå i haven, måske det kan arbejdes væk? Jeg tror det skal komme an på en prøve.

    SvarSlet