søndag den 5. januar 2014

Status for sidste halvdel af 2013 ........

Jeg må hellere få vist resten af 2013 projekterne, medens det endnu er nytårstid.

Regitse manglede en bluse, så der måtte der strikkes en, farven valgte pigen selv.
 PEASY forelskede jeg mig i, men ak, en engelsk opskrift, men dejligt, at blogven straks var parat med hjælp, så tak for det. Trøjen bliver flittig brugt.

Endnu et halsrør, som skulle passe til mine jakker.Eet hæklet et af slagsen, efter eget design.

 Marie og hendes mor ønskede sig en poncho, så de kom besøg og afleverede opskrift og garn.
 Her vises der 3 par strømper, men produktionen af strømper blev til 7 par i alt i 2013
Når jeg nu havde opskrift til poncho, synes jeg lige, at Vigga også skulle have en poncho.
 Så kom tiden, hvor der skulle strikkes lidt julegaver, så et hæklet tørklæde med strikkede blomster. Tørklædet med blomster blev filtet i maskinen.
Sidst men ikke mindst kom denne Sara Lund sweater af pindene. Strikket i super soft, på pind 3 1/2 og derfor ikke original garn, så der måtte en del udregning til for at få opskriften ændret fra at være til pind 7-8.
Burde vist have været lidt længere i bullen, men at denne julegave kan bruges, så jeg forleden.

Hvor mange gram garn jeg har brugt i 2013 har jeg ikke styr på, men en del er det da blevet til. 
Jeg håber også, at få strikket gode ting i 2014.

Jeg fik i slutningen af 2013 startet på Tempelblomst og Perler på snor, begge bliver et hit tror jeg, men det kommer i til at se høre/se mere om.

Strømper til mig selv blev der startet på 2. jan. da jeg kørte med bus op for at hente Hans, som skulle på ferie hos os 1 døgnstid.  Hans ville gerne prøve at køre med offentlig transport, så 
Så Hans og jeg kørte med tog og bus retur hjem til matriklen, god oplevelse for den lille dreng (og mormor, kan godt lide at give gode oplevelser)




1 kommentar:

  1. Hej Birgit - det var da et sødt ønske - gerne at ville køre med offentlig transport ,o) . Sikke mange ting, du har fået lavet, også til børnebørnene. Peasy er bare så flot. Hvor har du opskriften fra ? (bog ?)
    Spændende med tempelblomsten.

    SvarSlet