fredag den 3. januar 2014

Ikke fordi revisor forlanger det, men

en statusopdatering er vel på sin plads i forbindelse med årsskiftet?
Nu er der stilhed her på matriklen, week-enden skal godt nok nydes med at lave ingenting, har haft en del gæster og været ude af huset for vores vedkommende, men ville ikke have undværet et eneste af samværene, men alene tid her på matriklen for kun vi 2 gamle er nu også yderst velkommen!

STATUS 1. del

Tunika/kjole til Marie (færdiggjort i januar)




ELLA poncho til først mig selv og derefter til Regitsen i februar

I marts blev der strikket en cardigan til husbond, med de fineste raglan-indtagninger, synes jeg selv. Han bruger den flittigt, så man må antage, at den er et hit hos husbond.


2 stk. halsrør er det også blevet til i det tidlige forår.

 Cardigan med vanrette masker, (farven er nu lidt kedelig) men sjovt, at prøve teknikken med vanrette masker!
 Denne bluse/tunika er et hit, har været brugt rigtig meget. Er vild med både farve, kavalitet og facon.
 Lidt hæklet skulle der også til, så endnu et halsrør
 UFO blev færdiggjort, (min mentor stak til mig flere gange, så ......), jeg er godt tilpas med at den ikke mere er en UFO
Sommerens hit, blev denne bluse, som er strikket efter en opskrift jeg havde fra 80´erne. Den blev endnu en gang et mega hit!  Jeg er næsten sikker på, at den skal der strikkes en mere af inden vi når sommeren.

Fortsættelse af status 2013 følger, (måske i morgen), men lige nu vil jeg gøre lidt ved et af de strikketøjer, som er i i min kurv lige nu: Tempelblomst - Perler på snor - strømper, nu må vi se hvad som kommer op af kurven i aften.


6 kommentarer:

  1. jamen jamen alle de lækre ting du har fået lavet.

    Godt nytår til dig Vi nyder nu også stille alene tid hvor man kan være stille med hinanden og bare nyde livet

    SvarSlet
  2. Hej Birgit. Så flotte ting du har fået lavet. Kjolen til Marie er jeg (stadig) vild med, og godt du fik gjort den UFO færdig. Den er utrolig smuk. Meget fine ting. Jeg glæder mig til at se fortsættelsen :o) - Du må have en rigtig god strikke-fredags-aften :o)

    SvarSlet
  3. fine, fine ting du har fået lavet, glæder mig til at se mere. den ruströde tunika/bluse, er det en Falkenberg? den ser spændende ud.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, den rustrøde er OLIVIA, design Else Schellerup

      Slet
  4. Det er altså rigtig mange smukke ting, du har fået strikket og hæklet, synes jeg

    SvarSlet
  5. Sikke en masse lækker strik du fik lavet i starten af sidste år. Og rart at tænke på at det ikke bare ligger i skabet uden at blive brugt.
    Glæder med til at se hvad der bliver færdigt fra dine pinde i dette år.

    SvarSlet