søndag den 7. april 2013

Kreativitet ...........

Har vi en "kunstnerspire" i vores familie?
Da vi ankom til datterens sommerhus, faldt blikket straks på dette billed, vi talte om at det da, var et de lige havde købt, og at det vist forestillede Kristus på korset, og at farverne var så flotte. Hvor mon de havde købt det?
Men nej, de havde kun købt rammen, kunstneren er Marie på 5 1/2 år, og det er ikke Kristus hun har malet!  Billedet passer så fint i stuen i sommerhuset, og ligner noget som har kostet flere pengesedler!

Som nævnt har vi lånt datterens sommerhus nogle dage, og vejret, ja det "smagte" lidt af forår. Selvom det var bidende koldt om natten, gav flere eftermiddage mulighed for strik på terrassen. Solen har også noget
magt nu, så det nederste af armene fik da en smule farve!

Flotte solnedgange har der også været, men godt at brændestakken var så stor som den var, for det var altså en nødvendighed, med i i brændeovnen om aftenen.
En shoppetur til Århus, og en gang akupunktur er det også blevet til. Det var nu ikke så meget der blev handlet, men jeg fik da kigget - jeg synes ikke rigtigt at jeg blev fristet af forårstøjet - det skyldes nok mangel på de 2cifrede varmegrader. Husbond var noget overrasket over at jeg ikke "læssede" ud af bilen! Akupunkturen, den gjorde rigtig godt, jeg fik den helt store behandling, ja, de kinesere kan altså noget, der var en gang jeg ikke troede på, at sådan nogle nåle havde nogen effekt, men jeg er blevet klogere.

Forkert rækkefølge vil nogle sige, men jeg købte knapper i Århus, og så måtte jeg da lige strikke knapstoppen, som består af en Biesse, selvom jeg mangler at strikke ærme nr. 2. Jeg er ganske godt tilfreds med resultatet. Jeg er også godt tilfreds med, at kanterne, som ikke er rib, men derimod vanrette masker, gør at trøjen virker lidt som en jakke. Det gør heller ikke noget, at jeg har en nederdel, som farven passser super til! Nu er monteringsprocessen jo super nem, når ærmet er strikket.Farven på billedet er ikke rigtig gengivet.

Der er også startet på OLIVIA, top/down og beregnet til den forhåbentlige snarlige sommer, med høje varmegrader.

Nu er bilen tømt på happengut, vaskemaskinen snurrer, kylling og ovnpomfites er i ovnen, så når maden er spist, vil jeg falde ned i sofaen, og belave mig på, at i morgen venter jobbet, og en fødselsdagsinvitation, så nu starter hverdagen, men, men jeg har stadig nogle feriedage, som jeg vil flytte med over i det nye ferieår.

4 kommentarer:

  1. Fint billede Marie har lavet. Det ser hyggeligt ud med strik i det fri, selvom det er lidt koldt endnu. Fantastisk smuk solnedgang - sikke nogle farver.

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem fra sommerhuset.
    Det er et rigtig fint billede, dit barnebarn har lavet. Jo, der er nok en kunstnerspire i familien ;o)

    SvarSlet
  3. hvor ser det hyggeligt ud på terrassen. Sol og strik. Man glemmer næsten at det er vinter her i april.

    Må give dig ret i at din nye cardigan, ser elegant ud med den kant.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Ja der er da helt sikkert en kunstner i Marie

    Ser rigtig ud til du har nydt alle tingene og det lyder også som en rigtig god forkælelses tur i har haft.

    SvarSlet