torsdag den 19. juli 2012

Vi blev aldrig venner .......

altså trøjen med bladmønster, strikket af det Lett Lopi garn, som jeg købte sidste år på fabriksudsaget i Alafoss på Island, og jeg.
Den har kun været brugt et par gange, og den føltes ikke rigtigt som jeg havde regnet med, så den var blevet forvist til bunden af klædeskabet.
I går medens jeg så Tour de France, blev der trevlet op, så jeg nu har 465 gr. garn at gøre godt med til en bolero (man kan jo godt begynde at tænke på vinteren allerede, ikk´) efter opskrift fra Askeladen med vendestrik.
Godt tilfreds med at jeg traf beslutning om optrevling, så ærgre den
trøje mig da ikke mere, og de fine knapper kan bruges i boleroen.
Planer er der mange af, og jeg håber på at få ihvertfald nogle af planerne ført ud i livet, for ferie venter forude, og den skal bestå af aflapning.
Jeg har vist lovet datteren hæklede grydelapper, nu får vi se.
Og så er der jo som nævnt Boleroen af Lett Lopi garnet.
Og så er der planer om Top med ugler til Vigga.
Og denne AD-bog er der også planer om at få studeret nærmere, og så kommer der vist flere planer til!
Talte jeg om afslapning, ja det gjorde jeg vist, men strikketøj er JO afslapning, og vejrprofeterne spår jo bedre vejr, så udendørs strikkeri kan det forhåbentligt blive til.
Måske, hvis vi kan få det til at passe, skal jeg mødes med en strikkeglad pige.
Jeg vil håbe for alle både de der har ferie og dem som må arbejde, at vejret bedre sig, som de lover at det snart vil gøre, at det må nydes i fulde drag, for vi trænger vist alle til sommer og sol.
Og planen er også at få trøjen til Vigga strikket færdig.

3 kommentarer:

  1. selvom jeg synes den ser skön ud er det jo altid dejligt når sådan en beslutning endeligt er taget og garnet er jo fint så du bliver nok glad for at bruge det til noget du rent faktisk kan lide.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. hej Birgit.
    Sikken flot farve i det Lett Lopi - og det lyder som en god beslutning at trævle op. Tænke på vinter ? jamen er det da ikke vinter ? ;o) - vejrmæssigt er det næsten ikke til at kende forskel :o(. Jeg håber det er rigtigt, at der kommer bedre vejr nu, for det her vejr har da ikke været for sjovt.
    mange hilsener Mona

    SvarSlet
  3. UUUUH - den er jeg ved at strikke! I rød. Kan se at det ikke er helt i skoven at have en plan om der skal strikkes lidt højere mod halsen inden der lukkes af.

    SvarSlet