søndag den 29. juli 2012

Formiddagen tilbragt digital ........

i selskab med husbond og PC og iPad.
Det kræver sin kvinde at vænne sig til/lære iPad at kende.
Jeg har gået "som katten om den varme grød", men inderst inde ville jeg jo gerne have vores billeder kopieret over på iPad. Husbond læste om et Camera Connection Kit så SD-kortet kan sættes direkte i iPad, og ja, sådan en connection skal vi have investeret i, helt bestemt for det lyder da nemt.
Nå, men jeg blev inspireret, og tvang husbond til at deltage i forsøget med at kopiere billederne over via et stik det fulgte med iPad.
Husbond interessere sig ikke meget for at få de der ting omkring PC/iPad m.v.til at virke, "det må du hellere ordne, for det har du mest forstand på" siger han altid!!! Men i dag var jeg streng, han skulle deltage, og ja det gjorde han så, og spilme, der blev kopieret billeder over, godtnok ikke uden, at der skulle forsøges et par gange, men dejligt var det, at stemningen ikke var, som når der skal tapeseres. Så må vi se om jeg kan huske det næste gang?
Når jeg nu var ved det der IT, fik jeg også kopieret over til den eksterne harddisk, så billederne også kan ses på TV.
Sig mig hvordan klarede vi det, før al denne digitale verden åbnede sig for menneskene, tænk:
-  da skulle film tages ud af kameraet
-  sendes til fremkaldelse,
-  hentes fra fremkaldelse
-  sættes i album
-  kigges på i album
-  farverne blev forringet med tiden
Ja, jeg spørger bare????
Måske, (med tiden), kan bær også plukkes og marmelade fremstilles med robot?
Kun fantasien sætter grænsen, min mor ville have troet at folk var vanvidige, hvis de havde fortalt hende om al den her teknik, den dag jeg blev født!!!!
Håber i må ha´ en god søndag digital eller ej.
Jeg vil strikke lidt og håber aldrig at strikketøjet bliver digitaliseret!!!

2 kommentarer:

  1. Fagre nye verden er kommet for at blive, både på godt og ondt.
    Bare tænk, hvad der er sket de sidste 30 år.

    God fornøjelse med jeres billeder.
    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. hej Birgit. Jeg fristes næsten til at sige, at vi allerede har mange digitaliserede ting omkring strik. Tænk bare på sitet her + Ravelry + div. design programmer ;o)
    Favre nye verden er her - og ingen kan forestille sig hvor vi ender. Dengang vi fik de første mega computere, der egentlig bare var store regnemaskiner, havde vi heller ikke forestillet os, hvordan verden ville se ud idag.
    Hvad lavede vi i grunden før mobiltelefon og internet? Jeg kan huske jeg spurgte min farmor hvad de egentlig lavede før der kom tv. Ak ja, verden forandrer sig.
    Tillykke med din nye Ipad. Snart kan du ikke forestille dig, hvordan du overhovedet kunne leve uden den ;o)
    hilsen Mona

    SvarSlet