lørdag den 13. marts 2010

STRIKKET BLONDE .....

jo, jo nu har jeg også prøvet det. Jeg er i gang med djævlehue m/bonde fra bogen SØDT OG BLØDT, af Lene Holme Samsøe. Det er er altså en bog jeg vender tilbage til igen og igen.
Denne gang fordi, der skulle strikkes en hue, som skal høre sammen med MINI fra Design Club, hvortil jeg har været i genbrugeren og købe små træknapper. Trøjen blev afleveret i dag, så må huen følge efter. Det kan godt nok ikke vente længe med at få den færdig, for sådan nogle små størrelser vokser altså hurtigt.

Utroligt, at man ikke kan huske hvor stærkt det går. I hverfald blev jeg forundret over hvor meget større de 2 små er blevet på godt og vel en uge. Længere er det nemlig ikke siden vi var til fødselsdag hos Regitse, som blev 3 år, og i denne uge har begge svigerbørn haft fødselsdag, og det blev fejret som fælles fødselsdag i dag. Det var så hyggeligt, men man kan nu godt mærke, at der er kommet et par børn mere til.
Denne week-end har i går budt på hjemlige sysler, bl.a. besøg af gardin mand, og vi kom til at købe plissé gardiner til stuen, som er under opbygning, uha, som den husbond da nusser om tingene! Men godt bliver det, det er sikkert og vist, og fremad går det da.
I dag har vi nået at være på lossepladsen (jeg rydder jo en del op i skabe og skuffer i disse dag, da rengøring ikke er så voldsom nødvendigt, det støver umanérligt meget, så det må vente til vi er færdige med stuen, så skal hele huset godt nok have den store omgang. Det bliver vist det man kalder foråsrengøring. Ja tro det eller lad være, men jeg glæder mig til at komme i orden igen. Og når så skuffer og skabe er ryddet op så bliver det rigtig godt, og jeg får udnyttet ventetiden). Derefter så til fødselsdag, som var rigtig hyggelig, med dejlig frokost og varm chokolade og kagemand, så sulten er lige nu ikke den store, så om lidt skal der brygges lidt kaffe, smørres et par boller og hygges i stuen, med strikketøj selvfølgelig.
I morgen søndag, står den på job for mit vedkommende i 8 timer, og husbond skal nusse i stuen.
Rigtig god week-end til jer som læser med.
Jeg glemte vist at fortælle, at vi blev helt opstemte af at se de nøgne marker, da vi kørte afsted i dag. Dejligt med det tøvejr, men også lidt vandkoldt, men jeg er sikker på foråret venter lige om hjørnet, og jeg glæder mig


Ingen kommentarer:

Send en kommentar