søndag den 31. januar 2010

Snemand

det var hvad Regitse og farfar lavede i dag. Og resultatet blev rigtig godt, og en dejlig hyggestund var det også. Vi besøgte de unge i dag, en dragkiste skulle med os hjem (for at blive opbevaret hos os et par år), de unge har jo været ved at ommøblere og gøre klar til den lille ny, som har forventet ankomst i begyndelsen af februar.

Jeg fik så afleveret en vest til den lille ny, der er jo så koldt i denne tid og hvis jeg kan gøre noget til at de små ikke fryser, ja så gør jeg det.
Hans har også fået en vest af mormor.
Den vest som blev afleveret i dag, blev også vel modtaget og svigerdatteren fortalte hvad en sådan vest kostede, hvis hun skulle købe den i en forretning, Uha, uha, godt den gamle farmor/mormor kan strikke til de små.


Jeg er også gået i gang med et par pludderbukser til Hans. Datteren havde forelsket sig i et par strikkede bukser, men mente at dem kunne jeg vist strikke til en lidt billigere pris, og det gør jeg så.

Nå, jeg forstår nu godt at hvis det man strikker skal sælges, ja så skal man jo også have noget for sit arbejde, så derfor er prisen ok. Men det jo meget godt, at man kan håndtere et par strikkepinde og et nøgle garn og tilmed nyder det. At de unge mødre også nyder at jeg strikker til de små, ja det gør det jo ikke mindre hyggeligt at strikke til dem.
Det er nu ikke så ringe endda at blive storebror, og så ovenikøbet dele fødselsdag med sin lillebror fremover, synes mit ældste barnebarn at tænke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar