søndag den 8. februar 2009

Strikketøjskurven er fuld af projekter

Min kurv med strikketøj bugner lige for tiden. Jeg har gang i 3 projekter.
Et par strømper i råhvid uld, strikket med mønsteret fra Lene Holme Samsøe´s benvarmere fra bogen KÆK og KLASISK.
De skal gives væk når jeg bliver færdig med dem. Jeg kunne nu ellers godt selv bruge dem, men et par til mig selv må vente. Der er godt nok bandarole på garnet, men der står intet på det, gaske billig var garnet og købt hos http//www.lenep-katrinelund.dk

Jeg er også i gang med en vendevest str. 2 år i restegarn. Lige nu går jeg og overvejer, om der skal en rapport med grønt garn i også, eller jeg skal nøjes med de farver jeg har anvendt indtil nu. Den må jo helst ikke blive alt for spraglet, men kvikke farver synes jeg gerne det må være. Den skal foræres væk til niecen´s datter. Håber den falder i god jord. Jeg skal også finde på et par gaver til hendes 2 storebrødre, på 8 og 10 år. Hvad interesserer drenge på den alder sig for? Tænke, tænke..... der er jo da 1 1/2 uge til vi skal på besøg hos niecen.

For et par dage siden lavede jeg en strikkeprøve, som blev filtet i vaskemaskinen, så da vi fik morgenkaffe i dag, blev der slået masker op og påbegyndt en filtet jakke til Marie i str. 2 år. Den strikkes på pind 7 i Shetlands uld, købt for 3-4 mdr. siden hos Mathilde i Viborg. Jeg skal nok få den lavet, men de tykke pinde er nu ikke lige min livret, men datteren vil gerne have sådan en jakke til Marie. Måske hækler jeg et par blomster i matchende farver, og filter dem også, så kan de pynte på jakken. Jo, jo inde i hovedet kan jeg godt se hvor fin Marie bliver, men jeg hader altså tykke strikkepinde.

Husbond har ferie, det har jeg ikke før på onsdag. På onsdag kører jeg op og henter Regitse, som så skal være hos os til torsdag, hvor hendes forældre kommer og henter hende. Det bliver hyggeligt, selvom hun vist har fået skoldkopper. Marie og Jens blev passet her i torsdags om aftenen, og overnatted , så kom deres forældre og hentede dem fredag. Det var rigtig hyggeligt at have de små her.
Jeg er vild med mine 3 børnebørn, og man får et tæt forhold til dem, når de er her uden forældre, så det nyder vi gamle. Men man kan nu også godt blive lidt træt, for de står jo ret tidligt op, og man er jo på hele tiden. Det er vist godt nok, at det fra naturens hånd er bestemt, at man får børn som ung.

1 kommentar:

  1. Hvor er det dejligt, at I og børnebørnene har så megen fornøjelse af hinanden.

    SvarSlet